Hunterstövlarna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jeeves
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 19
  • Visningar Visningar 4 295
J

Jeeves

Vad är era erfarenheter av dessa? Kvalitet? Prisvärda? Hur ligger de i pris nu? Finns det olika skaftvidder? De ser så ohyggligt smala ut i skaften och jag med mina "fotbollsvader"...

Jag måste förmodligen beställa på ngn nätbutik så kan ej prova dem innan köp.

Sv: Hunterstövlarna

De är toksnygga! Jag har haft mina (mörkblåa) i drygt ett år och de är hur fina som helst. Den enda grejen är att de liksom blir lite flammiga, som någon slags gråvit beläggning, efter ett tag. Men då kan man smörja in dem med t.ex. en sån där ofärgad putssvamp med vanlig skoputs, så blir de som nya igen. Antar att det är gummit som torkar lite efter ett tag.
Jag har normalt stl 37-38 i skor och i dessa har jag 37. De är dock väldigt smala i foten och vaden, så om du har kraftigare vader eller något bred fot så rekommenderar jag dig att gå upp en storlek. Nackdelen med det är dock att de då blir vida i skaftet, vilket ju inte är lika snyggt.
Jag har även de tillhörande fleecesockorna som man kan stoppa i och vika över kanten, men de rekommenderas INTE. De bara korvar sig och hela sockan följer med när man drar upp foten ur stöveln.

Tror du att du kan mäta skaftvidden på dina stövlar? Vi har samma storlek nämligen så då har jag en idé om jag ö h t kan ha såna eller om modellen är för smal. Jag hatar stövlar som är sådär lite för stora i foten så att de känns klumpiga att röra sig i!

På tal om "sockan" så gjorde jag tvärtom - köpte sockan för att den verkade så fiffig och trodde att den skulle passa i mina Sarekstövlar som jag redan hade investerat i sen innan:angel:Passade inte så bra...fast då kanske de "knorvar" sig lika mycket i Hunterstöveln:cool:

Jag har 2 par, ett par blåa "vanlliga" och sen har jag ett par med rosor på och de är mycket vidare i skaften än de andra.

Det är väldigt tåliga stövlar och jag har ett par för trädgård och ett pra för jakt/stallet, MEN det finns bekvämare stövlar för det priset. Jag kan inte ha mina en hel dag utan att få skoskav och jag får väldigt sällan skoskav annars.

Sockarna tycker jag om, men de passar bara till dem blåa.

Jag har ett par gröna Hunter och tycker om dem! :love: Har aldrig fått skav av dem, men de är lite veka i sulan för att gå i svår terräng eller vandra en hel dag med dem. Men som stallstövlar är de bra! :)

Kikade faktiskt på Hunter-stövlarna på Stable Store idag, har velat ha dem jätte-länge, men har dem inte gått upp en del i pris?
Ska i vilket fall köpa mig ett par sockor, borde de inte fungera på andra stövlar också, eller andra stävlar är kanske för vida i skaftet?

TS, A har ögoninflammation, men är nu på bättringsvägen, eftersom det är din tråd, så vågar jag kapa den :D

Ja, jag ringde dig i dag för att höra hur det gick för er, men då vet jag. Hälsa honom krya på dig från mig!

Jag köpte sockarna och de är ju jättesköna men passar inte riktigt i mina andra stövlar- där fick man för snålvarianten:angel:

Hur mycket kostade stövlarna i K-stad då? Har sett lite olika priser på Nätet nämligen.

Ha de!:)

Ok, men då ligger de nog rätt "normalt" i pris där - har sett dem för mellan 995-1200 i olika nätbutiker. Tack för infon:bow:

Ja de kostade 900 spänn i krstd. Vad har du sett för priser? Vill verkligen ha sådana!!

Ja, skönt att han nu är bättre, glömde ju höra av mig till dig efter att vet. hade varit här, sorry! Men allt gick bra och idag tänkte jag ut och skritta honom, mjukstart :D

Jag älskar mina stövlar. Men jag skulle aldrig ha dem som stallstövlar, de är för fina. Frätande amoniak och hovar får inte komma i närheten. Men de är perfekta på hundpromenader i regnig skog, perfekt då de är ganska tajta i vaden och höga. Jag har sockan och tycker det funkar bra och att det är snyggt. Mina kostade över 1000 kr men då köpte jag dem på en ganska exlusiv butik (som tar överpriser).

:laugh:

Sockan är jättesnygg - undrar om jag kan ha stövlarna egentligen, om de är tajta i vaden:( Jag brukar aldrig kunna ha smala dressyrstövlar o liknande p g a mina "snygga" fotbollsvader:mad:

Får nog in o förnedra mig med att prova ett par IRL:o

Vad bra, då får vi hoppas du hittar en lösning på det andra bekymret med!:)

Ja, vi får väl hoppas på det.. Hoppas han musklar sig efter sadeln, orkar inte leta ny sadel igen!

Sockan är jättesnygg - undrar om jag kan ha stövlarna egentligen, om de är tajta i vaden:( Jag brukar aldrig kunna ha smala dressyrstövlar o liknande p g a mina "snygga" fotbollsvader:mad:

Får nog in o förnedra mig med att prova ett par IRL:o

Jeg er 38/39 cm rundt leggen, og er fornøyd med mine.

Jag älskar mina stövlar. Men jag skulle aldrig ha dem som stallstövlar, de är för fina. Frätande amoniak och hovar får inte komma i närheten.

Hihi, jag är van vid jaktstövlar som kostar minst 1500, så då känns Hunters okej som stallstövlar. Men jag håller med, det är lite "utslängda pengar", men jag får så ont i fötterna av billigare, plattare stövlar... Får hoppas att de håller längre istället, har haft mina i snart 2 år och de är fortfarande lika fina.

Utslängda pengar... herregud jag skulle ruinera mig om jag hade Hunterstövlarna i stallet. Här averkar jag stallstövlar var och varannan månad. Jäkla klumpfotade hästar :devil:. Finns det stålhätta :D.

:laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
564
Senast: Ramona
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V