Bukefalos 28 år!

Hur åker din hund i bilen?

Sv: Hur åker din hund i bilen?

ok, något jag uppenbarligen missat i allmänbildningen :) dags att modifiera baksätet mao. tack för att du berättade!
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Det var så lite så :) Det vore ju fruktansvärt om jag fick läsa att det hade hänt dina hundar något och jag hade kunnat förhindra det.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Kl

Vi har i dagarna installerat bur i bagaget.
Zaga har åkt lös i bagaget sedan vi köpte kombi (tidigare satt hon i bur i baksätet). Men hon trivs inte alls i bur längre, vill inte lägga sig och inte gärna åka bil (tidigare gillade hon verkligen bilen). Ska vi sälja buren eller ge henne lite tid att vänja sig?
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Ge henne tid.

Det har tagit nästan ett år att få min råtta att hoppa in i buren å fortfarande är han inte helt komfortabel med buren.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Buren kanske är för stor? När min lilla hund åkte i bur bak i bilen så ville han åka i den lilla buren istället för den stora (jag har en dubbelbur där den ena delen är nästan dubbelt så stor som den andra eftersom min gammelman som åkte där när han levde var dubbelt så stor). Åkte min lilla hund i den stora så gnällde han och snurrade hela tiden. När han åkte i den lilla så lade han sig ner i stort sett direkt och sov sig oftast igenom resan.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Nej den är inte för stor, jag tror hon upplever den som trång då hon är van att åka i hela bagaget.
Den är inte för trång, men det blir ju skillnad på bur vs helt bagage.

Avvaktar och ser om hon vänjer sig.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

*kl*

Min åker i bur i bagaget. Hade en sedanbil tidigare och hade henne i allsafesele i baksätet + galler bakom förarstolarna. Men jag föredrar bur 7 dagar i veckan, det finns större möjligheter till att låta henne ligga med fullt luftflöde i bilen och hon åker tryggare om det skulle hända någonting.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

kl*

Mina har tidigare åkt löst i baksätet. Men nu har jag äntligen bytt bil till en kombi och har införskaffat en större bur som båda hundarna får dela. Den går att dela av i mitten för att ge plats åt två hundar, men hundarna gillar att kura ihop sig bredvid varann så jag skippade mellanväggen.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
265
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 435
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 491
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 269
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp