Bukefalos 28 år!

Hur åker din hund i bilen?

Sv: Hur åker din hund i bilen?

I min lilla renault clio åker de tillsammans bakom lastgaller och grindar. I V70:n har jag grindar plus mellanvägg så då sitter dom var för sig om jag inte behöver ena sidan till något annat, då får de åka ihop!
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

KL


Mina åker tillsammans bakom lastgaller och grindar i min golf variant (kombi). Hade gärna haft lite robustare burar men ekonomin just nu prioriterar inte det :( Inte för att det går någon nöd på dom så, men risken finns att de flyger ut genom sidorutorna vid olycka.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Mina hundar åker i en specialanpassad dubbelbur som är tillverkad för polishundar den tiden då 940 användes. Det bästa med alltihopa är att det ingår ett delat golv. Så om man får punka kommer man åt reservhjulet enkelt.
Är suuuupernöjd!
311553_10151155951521159_706499786_n.jpg
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Våra hundar på 18 respektive 60 kg åker i bagaget på vår V70 med lastgaller och mellanvägg.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Oj vad många som har burar till sina :o Man ser det så ytterst sällan i trafiken. Min åker löst i bagaget :)

20121022_200739.jpg
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Min åker i en ArtFex-bur som är ordentligt fastspänd i kombiutrymmet i min bil.

Anledningen till bur: Säkrare för både hund och människor i bilen :)
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

I bakluckan, har kombi. Har en labbe och en lagotto. Planen är dock att skaffa bur eller galler (vanligt lastgaller finns såklart, men ett galler för dörren) - sambon och jag är oense på vad vi vill ha.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Vår hund åker inte så ofta även om han älskar att åka bil. När han är med åker han i kombiutrymmet lös.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Miss Mandy aker i bakutrymmet i min SUV. Jag haller precis pa att negotiate med en svetsfirma tillverkningen av en dubbelbur som passar. Det ar bestvarligt nar det inte finns att kopa fardigt.:crazy:

I pick-up trucken ar baksatet bortfallt sa hon aker pa madrass pa golvet bakom forarsatet i sakerhets balte.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Jag har spännband från ramen i buren. 2 ner till passagerarsätesramen, 1 till nackstödet på passagerarstolen, 1 till lastögla i bagageutrymmet.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

mina tre har selar, som man fäster i bilbältet. åker i baksätet, på passagerarsidan, dvs alla på samma bilbälte. har fortfarande inte kollat upp vilken kraft som krävs för att säkerhetsbältet ska "utlösas", men gissar att deras gemensamma 15kg borde räcka.

Dina hundar kommer krossas mot varandra vid en ev. krock :crazy: Bara en individ/bälte.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Jag har en Allsafe sele till min så han åker i baksätet. Jag hade bur i bagaget men kan inte ha den i bilen för då får inte rullstolen plats så därför fick jag köpa selen istället då jag inte hittade någon bra bur som passade i baksätet. Jag åker inte iväg särskilt ofta längre eftersom jag inte kan köra bil själv så det är egentligen bara till veterinären vi åker med hund i bil nuförtiden. Förr när jag kunde köra själv så åkte han ju med mer och då åkte han i buren. Jag föredrar bur alla dagar i veckan och han med även om han har vant sig vid selen med. Jag skulle ju aldrig lämna honom ensam i bilen i sele vilket man kunde göra med bur när det inte var för varmt. Jag har krok till bagageluckan så att han kunde få frisk luft även när han var ensam i bilen när han var i buren.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

385092_10151000876195504_762179401_n.jpg


De åker i dubbelbur bak i bagaget! Skulle aldrig kunna tänka mig en annan lösning, förutom enkelbur då ;), men bur är ett måste!
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Ni som har mindre hund i bur som är fastspänd; hur och var spänner ni fast? :)

Jag har en bur som har fästen för säkerhetsbältet så jag använder dem. Jag har buren i baksätet och fäller 1/3. Sen har jag passagerarsätet så långt bak det går för att göra avståndet så kort som möjligt däremellan. Jag har även ett extra spännband som fäster buren bak i en av öglorna i lasturymmet.

Jag har dock funderat på att sätta buren baklänges så hunden går in via bakluckan och ha buren helt emot passagerarsätet. Nu har jag öppningen framåt och hunden går in via passagerardörren.
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

Är det bara min pudel sitter hon i en bur i bagaget, är dom andra två med sitter två tillsammans i buren och en lös bredvid i bagaget:)
 
Sv: Hur åker din hund i bilen?

De kommer krossa varandra genom att de slås mot varandra vid en krock eller hård inbromsning. Precis som människor inte ska sitta två i samma bälte så ska heller inte hundar göra det. Det blir väldiga krafter vid så hårda inbromsningar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
341
Senast: AraSlei
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 518
Senast: Acto
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 974
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 297
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp