Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har velat lite mellan två raser, men jag tror jag har bestämt mig. Först så tänkte jag skaffa en fransk bulldog, men jag tror att jag har bestämt mig för en annan ras nu... Men hur aktiva är frallor egentligen? Klarar de lätt av tre timmars skogspromenad eller 5-6 timmar i stallet? Min kompis har en mops och han är ju allt annat än aktiv Tänkte att de kanske är lite lika varandra, raserna.
Dom jag har träffat har varit ganska aktiva och skulle lätt klara en 3 timmars promenad. Vi träffade en nyligen på en promenad (han var dock lite för stor tror jag) men han lekte med våra border collis och hon sa att han följde med på allt.
Jag tror att det bara när det är för varmt ute som dom kan ha svårare att göra för aktiva saker, som att leka vilt, springa lång och så, på grund av sin lilla näsa
Jag tror att det är lite vad man gör dom till. Dom kan nog lika gärna vara riktiga soffpotatisar som små bustroll ute i skogen
Fralla vs mops är som att jämföra dag och natt. Det enda dom har gemensamt är det platta ansiktet typ
Min fralla Björne hänger med på allt. Han blev ett år precis och har vart med på sina första ridturer. Han är som en torped, ger järnet och håller lätt jämna steg med hästen. Vi har inte varit ute så länge (ca 30 min) än sålänge eftersom han aldrig har vart med förr. Men det har gått toppen och han tycker att det är skitkul! Då har vi hållit rätt bra tempo. Trav och tölt och en liten galopp.
Jag har aldrig varit ute på en 3 timmars runda (pga mitt bristande intresse för superlånga promenader) men det tror jag inte skulle vara några problem.
Och 5-6 timmar i stallet är ingen big deal, inte för Björne iaf!
Bestämmer du dig trots allt för en fralla så välj noga och se till att du får en frisk fralla! Både för hundens och för din skull!
Äh det där med att mopsar är soffpotatisar är ju en myt! Min lille Otto är i alla fall stans största buse och promenerar gärna läänge, fast han är så liten (fem månader) Han kan ju dock ha en slappardag utan att klaga, men allt blir han rastlös då!
mina frallor är aktiva! det är en allroundhund som är otroligt anpassningsbar. tex. är jag sjuk. har dom inga problem att slappa i soffan. vill jag vara ute en heldag o skog och mark förljer dom gladeligen med. finns väl undantag men de flesta frallor är glada att göra allt du gör, bara dom får vara med
sen ang mopsar. tycker int dom är helt olika frallor med undantag att dom är otroligt dampiga :P iallafall min och de jag träffat där är det high chaparall dygnet runt haha
Hundavel & Ras
Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går...
Hundträning
Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...