Bukefalos 28 år!

Hur allvarligt

Seabaz

Trådstartare
Hur allvarligt ser hästägare/tränare på jockeys som varit avstängda från tävling en period tex pga för mycket användning av spö? (eller annan förseelse)
 
Sv: Hur allvarligt

De flesta ryttare som rider mycket blir avstängda då och då så själva avstängningen spelar knappast någon större roll. Däremot så är det inte så ofta de verkligt bra ryttarna blir avstängda för överdrivet bruk av spö, det brukar inte vara så speciellt effektivt. :angel:

Jag vill inte ha ryttare som bankar på mina hästar av den enkla anledningen att jag inte tror att hästarna springer fortare när dom får stryk.
 
Sv: Hur allvarligt

Väldigt olika. Vi sätter inte upp jockeys som slår mycket och hårt men jag vet att andra ägare/tränare bryr sig.

Jag och andra sidan är väldigt kräsen. Jag vill ha jockeys med sund syn på hästar, bra attityd, starka men samtidigt duktiga. Jag tillåter inte vem som helst. :p De senaste åren har vi haft kanske 3-4 olika jockeys så det blir inte många kvar när jag ställt mina krav.
 
Sv: Hur allvarligt

Något irriterande när en jockey man vet rider ens häst bra, har blivit avstängd precis innan nåt storlöp .

Hej från Hambo
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skriver här i hopp om lite vettiga tankar då jag får panik av att hålla det för mig själv. Jag har sedan tidigare problem med ländrygg...
2
Svar
29
· Visningar
1 420
Senast: tuaphua
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·
Övr. Hund Hej på er! Jag har en hane på ett år, kastrerad blandras beagle som jag tyvärr har allvarliga problem med. Har haft flertalet hundar...
2
Svar
29
· Visningar
2 717
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Min vovve Strider har ett sår vid ögat som kommer och går. Den här gången har det varit där i över en vecka utan att läka. Det brukar...
Svar
3
· Visningar
608
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp