Hur använder man vikthjälper?

Lillflickan

Trådstartare
Har blivit väldigt intresserad av sitsen på senare tid och försöker förbättra min egen sits.
I samband med det kom också tankarna på hjälpgivning. Jag har lärt mig rida på ridskola och då, tyvärr, fått lära mig att rida mycket med hand och skänklar.

Men nu vill jag lära mig rita med sitsen. Så hur gör ni för att med sitsen få hästen att sakta av, gå framåt, byta gångart, vända etc.

Sv: Hur använder man vikthjälper?

Du kan omöjligt lära dig kropssmedvetenhet via text

Dessutom bygger all sådan hjälpgivning på att du har ryggraden i fysioogisk balans - heter alignement på engelska - finns inget bra ord. Den sk lodräta sitsen är ofta missvisande

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 507
Senast: lilsan
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 349
Senast: Edla
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 071
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 095
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka