Hur är det för dig…

Bukefalos 30 år!

Jag försöker verkligen vara positiv och ser det positiva i livet, lyckas ofta rätt bra, men nu är det en längre tids svacka...

Verkligen skitont i kroppen och sover uselt om än massor, en halt häst, en häst med tappad sko, mina egna hästar är borta från gården och jag saknar dem hejdlöst. Ett barn flyttar snart hemifrån, känner aldrig att tiden och orken räcker till barnen och har konstant dåligt samvete.

Fk bråkar, jag missade att träffa mina systrar förra veckan då jag hade för ont för att köra. En konstant känsla av att jag är värdelös och inte orkar något, att jag inte gör nog. Hysteriskt dålig ekonomi.

Så inte så himla bra just nu...

Livet är lite upp och ner just nu men det känns i alla fall bättre nu än för en vecka sedan. Har inte riktigt orken och huvudet med mig men jag kämpar på. Lite rörigt i relationer just nu och jag känner mig rätt ensam på ett sätt jag inte brukar, jag trivs ganska bra ensam men nu är det tomt på ett sätt jag inte är van vid.

Jag lever 🤩. Inte bara överlever. Livet har aldrig varit så bra som det är nu. Min största oro är att något ska hända så jag mister det. Jag njuter av livet, igår låg jag och plaskade i en sjö och njöt av utsikten och det kalla, klara vattnet. Jag njöt av cykelturen hem. Jag njuter av turerna på fjället. Av att lägga mig på kvällen utan oro, och att se fram emot nästa dag.

Sen är det lite trist att min bristande energi begränsar mig. Men ändå. Häromveckan oroade jag mig för vad bilens verkstadsräkning skulle sluta på. Vilket fantastiskt problem. Förr oroade jag mig för att bli hemlös eller mördad.

Jag saknar nog egentligen mest TID. Hade jag kunnat jobba halvtid eller dygnen haft 48 timmar så hade jag fått ihop det bättre.

Det känns liksom alltid som att jag svarar jag har inte tid alternativt jag har inte råd (=jag prioriterar tiden och pengarna till hästarna) när någon vill hitta på något eller frågar om jag har sett den och den filmen eller serien eller om jag ska med på teckningskurs (hade ju varit jättekul!!), eller som idag aw. Jag hade gärna velat gå en massa kurser, kanske rest lite mer, utveckla trädgården mer, engagera mig i föreningar eller politiskt: allt möjligt! Och umgås med en trevliga människor utan att ofta snegla på klockan. Känns som att alla jag känner har oändligt med tid till förfogande i jämförelse och att de ibland verkar ha lite svårt att förstå hur mitt liv är ett 1000-bitars pussel med 1100 bitar.

Men jag har kommit fram till att tiden med hästarna och katterna är mest värdefull av allt och gör mig genuint lycklig (men lite fattig och lite matt av allt som krävs runt om).

Så totalbetyg på livet just nu skulle jag ändå sätta minst 8/10, kanske 8,5.

Jag saknar nog egentligen mest TID. Hade jag kunnat jobba halvtid eller dygnen haft 48 timmar så hade jag fått ihop det bättre.

Det känns liksom alltid som att jag svarar jag har inte tid alternativt jag har inte råd (=jag prioriterar tiden och pengarna till hästarna) när någon vill hitta på något eller frågar om jag har sett den och den filmen eller serien eller om jag ska med på teckningskurs (hade ju varit jättekul!!), eller som idag aw. Jag hade gärna velat gå en massa kurser, kanske rest lite mer, utveckla trädgården mer, engagera mig i föreningar eller politiskt: allt möjligt! Och umgås med en trevliga människor utan att ofta snegla på klockan. Känns som att alla jag känner har oändligt med tid till förfogande i jämförelse och att de ibland verkar ha lite svårt att förstå hur mitt liv är ett 1000-bitars pussel med 1100 bitar.

Men jag har kommit fram till att tiden med hästarna och katterna är mest värdefull av allt och gör mig genuint lycklig (men lite fattig och lite matt av allt som krävs runt om).

Så totalbetyg på livet just nu skulle jag ändå sätta minst 8/10, kanske 8,5.
Jag tänker ofta på att både jag och väninnor som tjänar hyggligt och är högutbildade är bundna till händer och fötter av våra hästar. Lite absurt är det. Men jag vill verkligen ha min häst.

Sen har jag lärt mig att tänka att jag ser det som andra (som inte har häst) har tid och råd med. Det som de inte har tid och råd med ser de, men inte jag.

Det här är den första sommar jag kan minnas då jag inte har minsta tendens till årstidsbunden depression. Jag har ingen aning om varför, men det är väldigt skönt.
Har faktiskt haft samma upplevelse. Brukar tycka att somrarna är jobbiga men denna har varit väldigt trevlig. Vi har knappt ens haft några bromsar :)

Fast jag ser fortfarande fram emot hösten och vintern. Årstiderna är alla trevliga på sina sätt.

Tja...inte så strålande. Har ett trevligt hem med stor tomt, har en underbar katt...men jag är ensam. Saknar kärlek och närhet nåt enormt! Saknar tillhörighetskänsla. Saknar sällskap. Semestern är snart slut och jag har mest varit ensam. Gråtit en hel del och känt mig nere. Svårt att slappna av och svårt att hitta semesterlugnet i kropp och själ.
Nä, känns inte bra.

På det stora hela är det bra. Var ute i skogen själv i nästan 2h vilket väldigt sällan händer eftersom jag är rädd för älgar och vildsvin. Men fick ihop rätt bra med blåbär och kantareller 🥰

Jag har ett bra liv och älskar att ha stallet så nära att jag kan titta ut från sovrumsfönster och se dom. Älskar min sambo och mina bonusbarn. Kan fortfarande titta på min sambo och tycka att han är väldigt söt 🥰

Sen ska jag inte sticka under stolen är att det är nått som skaver men jag kommer inte riktigt fram till vad det är. Funderar på om det är en stundande behandling som ger mej ångest eftersom det är med nålar.

Livet känns så nytt just nu! Vi har hund :love: En barndomsdröm som gått i uppfyllelse och det är helt fantastiskt hur denna lilla varelse lindat hela familjen runt sin svans. Promenaderna, myset, omsorgen och glädjerusningarna så fort någon visar sig på morgonen. Jag är så tacksam att vi får ha det såhär!

Sorgen efter hästen finns kvar, men inte efter hästlivet som sådant. Jag saknar hästen av hela mitt hjärta, tänker på honom varje dag. Men allt runt omkring har jag inte saknat alls. Trodde inte det skulle bli så men det låg mycket stress och lurade under åren med hästar, visade det sig såhär i efterhand…

Livet efter 40 är min bästa tid hittills. Självgående barn, bra självkänsla och god ekonomi. Nu är det dags att sikta mot nya mål och drömmar, typ: Lära mig dreja!!!

Det är bra. Håller tummarna för att dottern i andra urvalet kommer in på ett högre val i gymnasievalet.
Mina föräldrar mår bra. Jag mår bra. Djuren mår bra. (Peppar peppar osv.)
Har ett jobb jag älskar och saker att se fram emot.
Så ja, det är bra :)

Jag kämpar med oro över ovisshet och att inte veta hur mitt arbetsliv kommer att se ut framöver. Min hjärna kör på och försöker lösa problem som inte går att lösa vilket tar massor med energi. Har som tur var världens bästa särbo och är väldigt tacksam över att jag träffat honom.

Jag mår bra och är lycklig ♥️

Även om jag blev av med jobbet, måste flytta tillfälligt och fölet jag tingat är lite krokig.
Men de skiter jag i! Jag är lycklig ändå 🙂
Jag är frisk, älskar fölet, min hund är bäst i världen, jag har en stuga och jobb kommer lösa sig 💪🏼

Oförskämt bra, är fortfarande på rosa moln att jag fick jobbet plus att jag häromdagen fick ett annat jobberbjudande. Har börjat ta tag i min övervikt så jag om nåt år hoppas kunna gått ner så mkt att jag vågar upp på hästryggen igen utan skämmas. Enda smolken är en envis förkylning som vägrar ge sig.

Det är varierande. Det bra är nästan så bra det kan bli, det dåliga ger mig ångest och mardrömmar. Men jag jobbar på med att få allt bättre och har framtidsplaner som känns bra. Hade önskat fler vänner på nära håll som man kan träffa lite oftare, men har egentligen inte ont om personer som bryr sig och vill väl. En person i min närhet som jag inte vill ha att göra med alls som jag tyvärr bara måste lära mig hantera, men jag antar att det kan bli bra det med. Det är iaf ingen genomvidrig person utan bara... jobbig och energikrävande.

Liknande trådar

• Hur långt är nu? Finns nu?
  • Söka vård?
  • Bli av med utseendekomplex?
  • Nerväxt i stället för tillväxt?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat