G
Gisburne
Vet inte var tråden ska ligga...? Idag passade sadelgjorden perfekt runt magen på stoet, men inte för en månad sen. Okej, det låter väl logiskt, men inte om jag säger att hon bara gått på betet och gått upp massor i vikt därimellan va? 
Fattar inte... Hon har vilat i ett år och är omusklad och lite bukig. Inte fet, för hon är ju trots allt ett fullblod (
) men hon har haft en liten kula på magen. Satte igång henne 26 maj, (då passade inte sadelgjorden, man fick spänna ett hål i taget och ta i för kung och legoland!) men ställde av henne igen i mitten på juni för att hon skulle betäckas. Därefter fick hon stå och bara äta gräs på betet i väntan på ultraljudsundersökningen, som blev av igår. Eftersom hon visade sig vara tom så återupptog jag igångsättningen idag, och till min stora förvåning så gick sadelgjorden plötsligt runt! Men hon har blivit riktigt rund sen jag red sist, så jag hajar inte... 
Samma sadel, samma sadelgjord och samma häst, med enda skillnaden att hon blivit fetare. Förklara, den som kan? Hon har ju inte format om sin kropp, bara fått större mage. Så hur är det möjligt?
Fattar inte... Hon har vilat i ett år och är omusklad och lite bukig. Inte fet, för hon är ju trots allt ett fullblod (
Samma sadel, samma sadelgjord och samma häst, med enda skillnaden att hon blivit fetare. Förklara, den som kan? Hon har ju inte format om sin kropp, bara fått större mage. Så hur är det möjligt?