Hur bär man sig åt?

Breccia_

Trådstartare
Om man har en ponny man vill tävla som storhäst? Hur går man tillväga? Måste man mäta den eller kan man bara skicka in ponnylicensen och så byts den ut? Eller kan man rent av ha kvar ponnylicensen?

Sv: Hur bär man sig åt?

Om det är lokaltävlingar som du tänker tävla så behöver du ju ingen licens så det är bara att tävla bland storhäst. och en häst behöver du inte heller mäta för att tävla, så du behöver egentligen inte göra nånting.

Det har du ju å andra sidan himla rätt i! :idea:
Dessutom är han ju halvblod, det här känns bara bättre och bättre.

Visst är det väl så att om en ponny tävlar bland storhästar får den inte gå tillbaka och tävla bland ponnys? Eller har det ändrats?

joo om det sker t.ex ryttarbyte eller ägarbyte tror ja:angel:

Men int epå lokaltävlingar väl?

Evenstar: Stadigvarande ryttarbyte eller försäljning = ponnyn "blir ponny" igen.

Men int epå lokaltävlingar väl?

Evenstar: Stadigvarande ryttarbyte eller försäljning = ponnyn "blir ponny" igen.

så har det inte varit förut, har nämligen avstått från att tävla min ponny bland stora hästar pga det. Har det ändrats nyligen? Skiljer det sig mellan lokala/regionala tävlingar?

Iofs tog jag aldrig riktigt reda på det där med försäljning eftersom jag inte tänkt sälja henne, men det är vad jag hört! Det kanske stämmer att de får vara ponny igen då. Jag är inte så insatt för jag har ändå inte haft några tränings- och tävlingsmöjligheter på sistone.

Jag håller på med samma grej, jag försöker få min ponny att bli stor häst. Vad jag har hört måste jag säga till ridsportförbundet så att de har koll på att han tävlas som stor häst, så vi inte tävlar både som ponny och häst. Frågan är bara VEM man ska säga till! :crazy: Sitt eget distrikt eller?
Du får gärna höra av dig om/när du har luskat ut det!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 452
Senast: Bison
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: Mli
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 486
Senast: Edla
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men... 9 10 11
Svar
211
· Visningar
24 070
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Valp 2025