Hur behålla epost?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare psyk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 025
P

psyk

Om jag säger upp mitt webhotell men ska behålla domänen, vill ha kvar mailen, funkar det?
Hur isåfall?

Sv: Hur behålla epost?

Du får peka om domänen till en annan server som har mail-tjänst i så fall
eller också behåller du ditt nuvarande hotell men skapar en blank index sida för webben

Senast ändrad:

Nope ingen e-mail tjänst så här på rak arm...

Men annars så funkar one.com bra ,visserligen webhotel för 12kr/månad men det går ju att skita i webben och bara använda mail delen finns säkert andra som är likvärdiga

Gratis varianter blir nog svårt utan nackdelar som reklam eller begränsat utrymme osv

Finns ju en fördel med webhotell också även om du inte har websida så kan man ju använda den till bilder som man kan visa i forum tex här läs bara avtalet först inte alla som godkänner sådan användning

fast då kan jag lika gärna ha kvar webbhotellet som jag har nu, lika billigt som one.

Det finns en möjlighet till som är gratis, loopia har dns tjänst som är gratis där kan du vidarbefodra din domänmail till valfri mail tex till din mail som internet leverantören erbjuder , om du sedan konfigurer i tex outlook ett nytt e-mail konto med din domän email borde dina mail kontakter inte märka någon skillnad. Jag har inte testat detta själv men det borde funka...
Kan testa detta i morgon när jag är mer vaken om så önskas :TröttAttjooSmilie:

Liknande trådar

IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
397
Senast: sweep
·
IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
690
Senast: sjoberga
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
814
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 år, och ibland känns mailnamnet utdaterat och barnslig. Men jag galet mycket...
Svar
7
· Visningar
454
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur