Hur bekväma är ni med att samhället öppnar upp?

Hela vår region har alltså gjort detta, nekat både hemmaboende och boende på särbo sjukhusvård. Alltså kommer risken att vara överhängande att ingen vågar fatta beslut att låta sköra patienter dö hemma, med risk för ovanstående aktualiseras igen.

Vad tycker du var rörigt? Det är samma historia i bägge länkarna, bara en fördjupning i den ena. Det är alltså fördjupningen av undersökningen utifrån händelsen i Bjärred.
Ja, vi kan konstatera att mycket gjordes fel, och att stora regionala skillnader i vård & bedömning, rutiner och politik finns i vårt land.
 
Är bekväm och har inte varit speciellt orolig under pandemin, har jobbat som vanligt hela tiden. Nu kommer jag få mer att göra på jobbet, vilket är bra!

Men jag tror det här kommer slå tillbaka på oss.
 
Som rubriken lyder- hur bekväma är ni med att samhället öppnar upp? Jag är fullvaccinerad, mina familjemedlemmar är också fullvaccinerade. Vet dock minst en kollega som vägrat vaccinera sig och det lär finnas fler.

Nu tänker jag inte så mycket på jobbet, för dit måste man ju pallra sig oavsett, eller läkare/tandläkare/dylikt som man måste gå till om man behöver. Utan mer frivilliga grejer? Går ni och klipper er till exempel? Går ni på evenemang?

Min bror frågade igår om jag skulle med på hockey. Och min spontana känsla var nej, jag litar inte på att folk sköter det här med symptom och stanna hemma. Samtidigt kan jag ju inte leva resten av livet med att undvika saker för att andra inte sköter sig. Hur gör och tänker ni?

Här där jag bor är antalet smittade högre än vad det var hela första halvåret med pandemin och restriktionerna, det påverkar så klart också.


Jag hade en ganska fri tjänst även tidigare, och kunde jobba hemifrån flera dagar i veckan normalt, så själva corona-anpassningen på mitt jobb betydde mest att även alla möten lades på distans, vilket för det mesta fungerade riktigt bra.

Det är lättare att ha digitala möten i större grupp (40+ personer), det blir bättre ljud för dem som har svårt att höra i stora salar, handuppräckningsfunktionen funkar fint och taltiden är lätt att fördela. Jag tyckte även att det var skönt att slippa åka över halva stan för att sitta på mindre möten, som kanske pågår 1,5 timme, när vi kunde ha exakt samma informationsutbyte och diskussion digitalt. Den sammanlagda resetiden blir längre än mötet ibland.

Men nu är vi tillbaka i normalläge, möten ska hållas på plats, och kurserna har en kortare invänjningsfas för att komma tillbaka till sina klassrum.

Restaurang går jag på utan rädsla, rör mig på stan, går på gym och sådär... men jag skulle inte gå på stora sportevenemang eller inomhuskonserter än då det oftast innebär trängsel. Trots mina två sprutor så vill jag ju inte aktivt söka upp viruset.
 
Kollegan jag löste av i torsdags kväll och som sen löste av mig på fredagsmorgonen tyckte det var jättebra med släppta restriktioner. Han var extremt förkyld vilket gör att jag ligger sjuk hemma nu och väntar på svar från mitt första covidtest. Har inte råd med det här!
 
Vart tog HÅLLA AVSTÅND vägen? Var och handlade igår på Ica och folk stod ovan på varandra i kön till kassorna . Fortfarande är de smittspridning och MAN KAN SMITTA OCH BLI SJUK FORTFARANDE fast man har tagit sprutan
Ja jag vet. Är helt surrealistiskt att se de som förra veckan hade munskydd och 2m avstånd stå 50cm ifrån kunden framför i kön, utan munskydd efter 29/9.
 
Befinner mig i en lägenhet för första gången på länge, och har förvånats över hur många man hört gå och hosta som fan på kvällarna? Utomhus alltså.
Fullt av hostande snoriga människor i kollektivtrafiken också. Jag gick av och gick istället, kommer bli mer gående till och från jobbet för mig än nånsin tidigare tror jag.
 
Jag är bekväm med det. Den här pandemin har varit tillräckligt svår utan att misstro myndigheter gällande restriktionerna eller läkare gällande vaccinet. Så jag har hållit de restriktioner som jag ska, jag har vaccinerat mig eftersom MVC meddelat att det är säkert, jag lyssnar på MVC som inte anser att jag behöver isolera mig som gravid. Nu anser våra myndigheter att vi kan öppna upp och då är jag bekväm med det. Jag säger inte att de inte gjort eller gör misstag, men jag vet inte bättre själv och att försöka göra egen research på nätet känns som man är ute på hal is. Så det är min strategi för att ta mig igenom detta. Sen fortsätter jag givetvis att hålla avstånd och tvätta händerna. Jag skulle aldrig gå till jobbet sjuk. Dels för att pandemin fortfarande är igång men också för att det känns som rimliga regler överlag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp