Hur beräknar jag min havandeskapspenning?

H

Hot Shot

Om jag jobbar timmar? Blir det knappt 80% av vad jag tjänade under förra året/365 eller hur räknar man? :confused: Eller tittar man på hur mkt jag tjänat under de senaste 6 månaderna? Lite surt isåfall då jag valt att gå ner i tid under det senaste halvåret. Blir ju samma sak med föräldrapenningen framöver...

Tacksam för svar! :bow:
 
Sv: Hur beräknar jag min havandeskapspenning?

Timlön * antalet timmar = A
A *0,97 = B
B *0,8 = C
C/365 = Ersättning om dagen


Jobbar du heltid jobabr du 2080 timmar på ett år.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur beräknar jag min havandeskapspenning?

Okej, jag har ej jobbat heltid men mkt helger och kvällar med OB, räknar man ej med OB? *känner mig helst lost* :o

Har snittat på ca 19 000kr/månad det senaste året men räknar man bara med timlönen för att få ut HP så blir det inte många kronor då jag ligger rätt lågt i timlön, det är OB-ersättningen som gjort att jag ändå fått ut en okej lön.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 275
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 469
Senast: nowayout
·
Hästmänniskan Jag har under senaste året långsamt byggt upp en rädsla främst till hoppning. Jag rider på ridskola och hade i våras tur att på nästan...
Svar
9
· Visningar
1 519
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 784
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp