Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

R

Rumble

Jag släckte i köket, tände lampan i ugnen och la en kanelbulle på gallret. Under den låg ett kuvert med testet i.

Reaktionen var så gullig. Först stannade hans värld helt men sen kom han på vad det betydde och frågade om det verkligen var så. Sen fick jag världens kram, kyssar och ett leende jag aldrig kommer glömma :love:

Tyckte han var 'finurligt' och gulligt sätt att berätta :D
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Hihi fiffigt!

Jag var uppe på fältet med min sambo och vi tittade på stolparna där vårt hus ska stå. Jag sa "Du har ca 9 månader på dej att bygga det" och han tittade på mej och sa "vadå är du gravid eller?"
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag testade positivt pa min mans fodelsedag sa nar han kom hem fran jobbet fick han sin present, plus ett kuvert med ett kort i och teststickan. Han grat i en timme efterat :love: (vi hade forsokt i 4 ar och detta var 4:e IVF forsoket, testade positivt en hel vecka innan officiell testdag men sa var det tvillingar ocksa!!).
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Då det inte var planerat för 5 öre och det bara hade gått 3 månader sen vi träffades så gjorde jag testet för mig själv i hemlighet.
Ville inte "oroa" honom i onödan ifall det inte var något.
Men ett plus blev det så fort jag kissade på stickan.

Ringde killen och sa att vi behövde snacka.
Åkte dit med värdens magknip.
Väl där så fick jag aldrig ur mig orden "jag e gravid"
så han fick gissa sig till det.
Hans reaktion? Han asflabbade...

Vi pratade lite om hur vi skulle göra och kom fram till att vi var tvugna att rensa skallen lite först.
Så vi åkte till mina föräldrar så dom fick träffa han för första ggn. Tyckte det var dags nu:D

Och den 17 feb i år föddes denna dunderklump!
13600366.jpg
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag berättade så fort jag misstänkte att det kunde vara så.
När jag gjort andra testet som var hos barnmorskan så ringde jag genast och berättade. Det var inte planerat och jag visste inte själv hur jag skulle reagera även om det var klart från början att jag skulle behålla barnet.
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag testade själv mitt i natten, vrålde och grät och skakade min sambo direkt jag fick svar (tog två och ett halvt år innan jag lyckades bli gravid). Han bara vaknade till, konstaterade att det inte brann inne, och somnade om. :mad:

Andra gången testade jag också utan hans vetska, och då la jag bara stickan på toaletten och bad honom gå in och titta. "Vaa? Et TILL?" ropade han då :D
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag testade direkt när jag kom hem från jobbet, kom med världens flin så han anade nått, gav honom teststickan och kollade på min mage.

"Är du gravid?"

Sen kom väl chocken, han fortsatte som vanligt ens tund framför datorn sen åkte han hem till sin mamma :rofl:
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag berättade det nog aldrig riktigt. Sambon kom hem efter några timmar borta på sjön och frågade om jag ville hänga med ut och röka. Sen när jag bjöd honom på en cigg men inte tog någon själv undrade han lite förbryllat varför inte jag också skulle röka. Så jag sa att jag hade slutat, för att det ändå inte skulle passa att jag rökte nu och ett bra tag framåt.
Tog ett tag innan det gick upp för honom, och han frågade vad jag egentligen menade med det. :rofl:
Sen när han fattade, så var han tvungen att sätta sig på bron och så sa han bara "åh herregud.. vad är det du säger?" :rofl:
Sen när första chocken lagt sig så kramade han om mig och sa att det var en överraskning, men en positiv sådan. :D
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Gulligt! :)

Vi var på semester, på väg till Gotland... jag köpte test på apoteket o kollade på en toa på en mack... fantastisk känsla... att gå ut och berätta att nu, nu skulle vi bli föräldrar! :) (vi ville ju båda två såklart, det var inte oplanerat!)
Semesten passerade i något sorts dimmigt lyckorus, kombinerat med nikotinabstinens :crazy:
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Det är inte oplanerat för oss heller :love:
Vi sa när jag slutade käka pillren att det blir när det blir..
Hehe, och det blev det på en gång, blev gravid på mindre än en månad från att jag slutade med pillren :eek:
Men det är en underbar känsla, samtidigt som det är så nytt och lite läskigt ;) :love: :bump:
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag börjar jobba tidigare än min man så jag går alltid upp före honom. Tog testet och la det på bordet tillsammans med en lapp där jag skrev en god morgon hälsning från bebben till min man.

Någon överlycklig ringde ganska snart på mobilen
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag testade positivt ett par dagar före förväntad mens - kände på mig att det inte skulle komma någon mens på ett par månader...

Blev ändå ganska chockad när jag stod där med plusset att jag bara skakandes plockade upp telefonen och ringde sambon och sa: "hej-jag-är-gravid". "Du skojar!" svarade han (han har velat skaffa barn en längre tid).

Nej, sa jag. Och om du inte tror mig så kan jag skicka en bild på stickan. Så det gjorde jag. Han jublade "det är ju underbart!" :)

Hade tänkt köra "kanelbulle i ugnen"-grejen för att överraska honom, men när jag stod där med plusset så var jag bara så chockad att jag knappt visste var jag skulle ta vägen.
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag börjar jobba tidigare än min man så jag går alltid upp före honom. Tog testet och la det på bordet tillsammans med en lapp där jag skrev en god morgon hälsning från bebben till min man.

Någon överlycklig ringde ganska snart på mobilen

:love:
Vilken härlig hälsning han fick på morgonen, det lät så mysigt! :love::love:
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Ettan var inte ett dugg planerad, så jag sa bara: "jag är nog gravid" när inte mensen kom som den skulle.
Tvåan (inne på jäsning nu), var halvplanerad, men "tog sig" lite snabbare än vi trodde. Så det var samma där, inget spektakel av det hela, vi var glada ändå! :)
Vi satsade på ett vårbarn -08, men får en sen 07: a
 
Sv: Hur berättade ni för era respektive att ni var gravida?

Jag testade positivt pa min mans fodelsedag sa nar han kom hem fran jobbet fick han sin present, plus ett kuvert med ett kort i och teststickan. Han grat i en timme efterat :love: (vi hade forsokt i 4 ar och detta var 4:e IVF forsoket, testade positivt en hel vecka innan officiell testdag men sa var det tvillingar ocksa!!).

Åhhhh... *ryyyser* Underbart! :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag ber om ursäkt för att det blev en så lång text men hoppas ni kan ta er tid att läsa och förhoppningsvis hjälpa mig! Jag har sedan...
Svar
14
· Visningar
2 866
Senast: Otter
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: Fille
·
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 176
Senast: Haukur
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 385
Senast: Zizzy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp