Hur betala?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Kalle_Choklad
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 961
K

Kalle_Choklad

Hej hej!

Nu blir jag väl utskrattad men den risken tar jag! Frågar man inte så får man inget veta. :)

Ser ibland att vissa här beställer utrustning från utlandet och det skulle jag också vilja göra. Vet inte om det blir billigarre men jag tycker det roliga är att det verkar finnas så mycket att välja på!
Fler modeller, färger å sånt.

Men hur betalar man!??:o :confused: Jag har inget betalkort eller vad det heter och hade jag haft så hade jag nog inte vågat använda det. Kan man betala på annat sätt? Finns det nåt liknande som man kan göra här hemma - t ex postförskott?

Sv: Hur betala?

Jag har alltid betalt med VISA när jag beställt, så tyvärr kan jag inte uttala mig om det.
det du bör tänka på om du ska beställa från utlandet är ev tullavgifter osv. .. så det kan ibland kosta mer än de smakar att beställa från utlandet

Kalle_Choklad skrev:
Hej hej!

Nu blir jag väl utskrattad men den risken tar jag! Frågar man inte så får man inget veta. :)

Ser ibland att vissa här beställer utrustning från utlandet och det skulle jag också vilja göra. Vet inte om det blir billigarre men jag tycker det roliga är att det verkar finnas så mycket att välja på!
Fler modeller, färger å sånt.

Men hur betalar man!??:o :confused: Jag har inget betalkort eller vad det heter och hade jag haft så hade jag nog inte vågat använda det. Kan man betala på annat sätt? Finns det nåt liknande som man kan göra här hemma - t ex postförskott?

Hej,

Har du bank via internet? Då kan du betala via den direkt på nätet, är klart på bara någon minut och inom alla Eu länder gäller "Eu-betalning" och det kostar inget.

Du får alla uppgifter du behöver för betalning när du beställer från utlandet. De är ju vana att ta emot beställningar från andra länder och vet vad som behövs. Det kan du också se om du loggar in på din bank och går in under "betala" i menyn och sedan "utlandsbetalningar" då kan du läsa och kolla hur det ser ut.

~Ingrid

Då hakar jag på och undrar vad som lönar sig att köpa från andra länder, och vilka länder? När det gäller saker man kan få tag på i Sverige också, menar jag.

Hejsan det lättaste om du är lite orolig hur man betalar är att helt enkelt gå till den bank där du har konto.
Det du skall ha med dig är BIC,SWiftnummer ,Ibannummer till säljaren.
Be sedan banken hjälpa dig med betalningen, de sköter då allt kostnad för dig är mellan 50-150kr för att de hjälper till.
mvh El

Jag använder VISAkortet jag, enstaka gånger via bank.

har fungerat bra alla gånger utom ett, då jag beställde två dataspel från USA, och företaget (stort, välkänt) drog 650 kr från kortet helt i sin ordning. Men paketet dök aldrig upp, det har försvunnit någonstans på vägen, och alla svär sig fria. Så paketet är gud vet var (det har varit på vift i två år nu), företaget vägrar betala tillbaka några pengar, svenska och amerikanska posten vägrar ta något ansvar. Så jag är 650 kr fattigare och utan dataspelen.

Det jag lärde mig av det var att se till att de skickar det med en pakettyp som är spårningsbar (tänk skillnaden mellan att skicka ett brev och ett paket i Sverige. Ett brev kan inte spåras, ett paket har alltid ett kollinummer). Och betala extra för det om de inte gör det automatiskt. Då hamnar man aldrig i min sits att alla skyller på varannan och inget går att bevisa.

Oh, tack! Det verkar ju inte så knepigt! :)

Visst det kanske inte blir billigare men OJ så mycket fint det finns utomlands. Jag spanade in en sida med Grandeur-padar till bomlösa och det fanns hur mycket färger och modeller som helst! :bump:

Ok, här ska shoppas! :banana:

Usch! De e ju sånt som gör att man blir lite osäker! :crazy:

Kalle_Choklad skrev:
Usch! De e ju sånt som gör att man blir lite osäker! :crazy:

Fast det är EN gång av MASSOR. Så det har inte avskräckt mig från att handla på nätet, däremot komemr jag aldrig att handla av det företaget igen mer (dessutom har de fortfarande inte besvarat mitt senaste mail, trots att jag brukar återskicka det en gång i månaden..)

Men det är som sagt (lärde jag mig..) en VÄLDIGT bra ide att se till att det skickas med en pakettyp som går att spåra hela vägen fram till din brevlåda. Även om det kostar mer..

palle skrev:
Vart hittar man färgglada sådana ??

Äsch! Förlåt! Jag skrev Grandeur men menade Skito.

Här är en adress:

http://www.horsesdacor.com/

Klicka på "Catalog" och dra sen ner listen och klicka på "Skito Saddle Pads"

Där kan du sen välja att klicka på olika mönster eller färger.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: MiaMia
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
584
Senast: Rumpnissen
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 254
Senast: Lingon
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
189
· Visningar
26 084
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka