Hur blanda potatisprotein

Sv: Hur blanda potatisprotein

Tack :D Det nya verkar bra, fr tillgång till egenproducerat silage och halm obegränsad tillgång samt havre o betfor obegränsad tillgång. 26 boxar, även unghästar så hon kan leka :D

Ang betalning så sa jag att ägaren får berätta för mig vad han vill ha. Han räknade en kalkyl och jag accepterade

För att återkomma till ämnet så äter hon inte proteinet. Hon gjorde det de första dagarna lite försiktigt men nu säger stallägaren att det inte funkar. Så jag får prova med krafft muskel igen istället.

Jag lägger lucernhack i botten sen potatisprotein och mineraler och sen lite hack uppepå. I detta häller jag lite lagommycket vatten och "bakar" sedan runt det med händerna. Fodret blir då fuktigt men inte blött. Min häst som hatar soppa äter utan problem.

*KL*

Vart får man tag i PP runt Stockholm/Sörmland? Letat som en tok, och har
t o m killat personalen på Lantmännen/Granngården under hakan, men dom
kunde inte ta hem heller.

Jag introducerade det i väldigt långsam takt under tre veckor och nu äter båda hästarna det utan problem.

Blandar det med KwikBeet och mineraler som sedan får stå och dra.
De tycker bäst om när det är i konsistensen av chokladbollsröra.:)

MMBetsybabe

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
876
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 005
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Göra i Borlänge?

Hund, Katt, Andra Djur