Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag klär mig ganska "blygsamt" eller vad man ska säga. I alla fall om jag ska vara ute bland folk, i skolan, på möten och liknande.
Då blir det skjorta utan urringning/blus med "hög" knäppning och slacksbyxor alternativt finare jeans. Beroende på klimat även en kavaj eller salt-och-peppar-kofta över. Är det däremot väldigt varmt på sommaren och jag bara har något snabbt ärende till ett köpcentrum eller så, alt. bara ska vara hemma, då kan jag gott ha linne/shorts också. Tycker dock att det lätt ser väldigt vulgärt ut på mig, då jag har 65F/70E i BH och breda lår. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra har för kläder på sig, de får göra som de vill, absolut ja. Men min åsikt för min egen del är att har man över ungefär B-kupa (så tillvida det inte är typ 65B!) och ganska "kvinnliga" former i övrigt också, ska man kanske tänka på att "täcka sig" lite mer. Alltså inte gå runt med linne och shorts offentligt t.ex. Utan kanske istället ha en T-shirt/blus som täcker och ett par längre byxor/en kjol som går under knäet. Inte för att jag egentligen bryr mig, men med tanke på hur pass mycket våldtäkter och andra hemskheter som ändå händer och så.

Fruktansvärt tragiskt att du som ung kvinna anser att kvinnan får skylla sig själv om hon blir våldtagen om hon är lättklädd. En kvinna ska kunna gå naken på stan utan att någon för den sakens skull har någon som helst rätt till hennes kropp. En våldtäktsman våldtar inte för att någon har lite kläder på sig. Han gör det för att han vill känna makt över kvinnan. Det spelar ingen som helst roll för en våldtäktsman om kvinnan har heltäckande kläder på sig eller är naken. En man som inte kan kontrollera sig när han ser en kvinna bör inte gå ut ensam utan alltid ha någon med sig som stoppar honom om han skulle få korkade idéer. Det är aldrig någonsin kvinnans fel att hon blir våldtagen.
 
Jag klär mig ganska "blygsamt" eller vad man ska säga. I alla fall om jag ska vara ute bland folk, i skolan, på möten och liknande.
Då blir det skjorta utan urringning/blus med "hög" knäppning och slacksbyxor alternativt finare jeans. Beroende på klimat även en kavaj eller salt-och-peppar-kofta över. Är det däremot väldigt varmt på sommaren och jag bara har något snabbt ärende till ett köpcentrum eller så, alt. bara ska vara hemma, då kan jag gott ha linne/shorts också. Tycker dock att det lätt ser väldigt vulgärt ut på mig, då jag har 65F/70E i BH och breda lår. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra har för kläder på sig, de får göra som de vill, absolut ja. Men min åsikt för min egen del är att har man över ungefär B-kupa (så tillvida det inte är typ 65B!) och ganska "kvinnliga" former i övrigt också, ska man kanske tänka på att "täcka sig" lite mer. Alltså inte gå runt med linne och shorts offentligt t.ex. Utan kanske istället ha en T-shirt/blus som täcker och ett par längre byxor/en kjol som går under knäet. Inte för att jag egentligen bryr mig, men med tanke på hur pass mycket våldtäkter och andra hemskheter som ändå händer och så.
Snälla du. @niphredil har bukepaus, men hennes kloka ord finns att läsa bl.a. I just denna tråd. Snälla läs dem.
 
Jag älskar att ha urringnat när jag har klänning tex. Ibland med rejäl push up också. Dock brukar jag försöka balansera min klädsel, så om jag har urringat är inte hela klänningen snortight och muskort ( som om jag skulle ha en sådan med min nuvarande kropp... men tanken), och om kjolen är kort och tight så är överdelen lite längre och ledigare. För mig känns det bra. Hur andra gör är upp till dem.
Så brukar jag också försöka tänka när jag klär mig. Antingen så är det urringat (fram eller bak, ej samtidigt då jag inte känner att jag kan bära upp det) eller så blir det mer fokus på ben/rumpa på olika sätt. Försöker även balansera så det inte blir tight top + tighta byxor/tight kjol eller lös top + lösa byxor/lös kjol.

Men när jag väl kör fokus på ben/rumpa eller bröst/rygg så kan det bli kortkort (dock inte de senaste åren pga osams med min kropp), eller ordentlig urringning med push-up (trots att mina f-g kupor inte behöver det). Har fått höra att jag klär mig som en hora/det ser "slampigt" ut etc av släktingar flertalet gånger.

Just nu så blir det dock rätt "tamt/tråkigt/blygsamt" pga jobb på socialkontor och har inte hittat min "arbetsklädstil" än. Idag är det jeans + t-shirt som inte är det minsta urringad. Det absolut viktigaste för mig är att kläderna är sköna :D

Måste säga att jag tycker såna linnen är skitsnygga, tycker "side-boob" är ganska snyggt:o Men jag är lite för blyg för att ha såna linnen på mig tyvärr.
Är det riktigt varmt kan jag också gå runt i shorts och bikinitop/sportbh på t.ex. tävlingar och även på Falsterboläktaren.
Jag önskar jag hade modet/kroppen att ha både "side-boob-linnen" samt kunna gå runt i korta shorts + bikinitop/sportbh där platsen/situationen tillåter det, tycker båda kombinationerna är så jävla snygga!

I kyrkor, både i Sverige och utomlands, tänker jag på att klä mig lite mer täckande (om jag inte bara ser en fin kyrka i Sverige och bestämmer mig för att gå in och kolla mitt i sommaren. Händer då och då!)
Apropå respektlöst förresten, tycker nog det är respektlöst att gå barbent och med urringning till en kyrka, arbetsintervju eller t ex servicejobb, men det är INTE respektlöst att gå med samma kläder på stan eller nåt. Där kan folk faktiskt kolla åt andra hållet.
Håller med fullständigt! Brukar alltid försöka klä mig efter situationen, men gör samma undantag som Noffepoffe ovan.

Jag ser PÅ TOK FÖR OFTA snubbar/gubbar som visar klyfta (inte den sortens klyfta du vill se!) och sina blekdallrighåriga magar när byxorna slirar för långt ner eller tröjan åker för långt upp. [...] Min hjärna skriker "ONCE SOMETHING IS SEEN, IT CANNOT BE UNSEEN!!" och ändå kan jag inte slita blicken.
Word! :bow::bow:
 
Jag klär mig ganska "blygsamt" eller vad man ska säga. I alla fall om jag ska vara ute bland folk, i skolan, på möten och liknande.
Då blir det skjorta utan urringning/blus med "hög" knäppning och slacksbyxor alternativt finare jeans. Beroende på klimat även en kavaj eller salt-och-peppar-kofta över. Är det däremot väldigt varmt på sommaren och jag bara har något snabbt ärende till ett köpcentrum eller så, alt. bara ska vara hemma, då kan jag gott ha linne/shorts också. Tycker dock att det lätt ser väldigt vulgärt ut på mig, då jag har 65F/70E i BH och breda lår. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra har för kläder på sig, de får göra som de vill, absolut ja. Men min åsikt för min egen del är att har man över ungefär B-kupa (så tillvida det inte är typ 65B!) och ganska "kvinnliga" former i övrigt också, ska man kanske tänka på att "täcka sig" lite mer. Alltså inte gå runt med linne och shorts offentligt t.ex. Utan kanske istället ha en T-shirt/blus som täcker och ett par längre byxor/en kjol som går under knäet. Inte för att jag egentligen bryr mig, men med tanke på hur pass mycket våldtäkter och andra hemskheter som ändå händer och så.
Hoppare in från Senior.
Det här inlägget gjorde mig så otroligt ledsen, uppgiven och till slut ganska förbannad. Inte direkt mot dig som skrev det utan mer för att det inte bara är du som tänker såhär. Att man ska, om man har "kvinnliga" (vad är det egentligen?) former så ska täcka dessa mer än någon som inte har dem! När blev former, oavsett vilka de är eller var de sitter på kroppen, något som ska stävjas och tonas ner? Jag frågar för jag helt ärligt undrar vad som syftas på. Är målet att göra sig så platt, rak, oformlig som möjligt, av vilken anledning då? Är det för att former inte ska premieras, inte ska framhävas, inte ska provocera, inte ska uppmana (redan sjuka vill jag framhäva) män att begå övergrepp och trakasserier? Varför ska vissa täcka mer än andra, och varför ska det täckas alls?
Vad är det med den kvinnliga kroppen som är så laddat att den måste kläs och skylas på ett speciellt för att inte ge upphov till negativa reaktioner, och aktioner, från andra medmänniskor.
Jag tycker man ska skilja på vad man själv tycker är estetiskt tilltalande och vad man anser att ANDRA borde klä sig i.
Exempel 1:
Jag gillar inte haremsbyxor som plagg, jag tycker inte det är snyggt på mig eller någon annan, jag väljer att inte bära det. Ser jag någon i det så antingen bryr jag mig inte (mest troligt) eller så tänker jag "nej, jag gillar verkligen inte det plagget" men jag tänker aldrig "åh gud hon borde verkligen inte ha såna fula byxor!". Jag har alltså en åsikt om själva plagget som sådant, det tilltalar mig inte estetiskt. Den som bär dem har jag inga åsikter om, jag ser inte personen utan jag ser plagget.
Exempel 2:
"Min uppfattning är att det kan se lite respektlöst ut, att man liksom "måste" visa upp sin kropp "lite för mycket" för alla som inte vill se, istället för att klä sig lite mer "klätt". Eller att man tänker "hoppsan, hen visar visst halva rumpan, det var inte så fint, ser faktiskt lite respektlöst ut tycker jag". Det här är inte åsikter om ett klädesplagg, det är åsikter om kroppar. Och nu är vi inne i en helt annan kategori, där åsikterna handlar om vad andra visar upp/framhäver på sin kropp.
Åsikten hos en del i den här tråden visar att det är inte själva plaggen ni har problem med utan det är vad de framhäver/visar. Det blir per automatik en åsikt om kroppsdelarna de sitter på. Att det vidare benämns som "respektlöst" "slampigt mode" "billigt" och att man dessutom drar paralleler mellan klädval och våldtäkter gör mig gråtfärdig. Att våldtäktsmännen vill skylla på kvinnors kläder är väl en sak (de är som sagt sjuka) men att även en del kvinnor lägger en del av ansvaret för att förebygga våldtäkter hos oss kvinnor- det är för mig totalt ofattbart.

Om vi sen ska spinna vidare på uttrycket och tankesättet: "att man liksom "måste" visa upp sin kropp "lite för mycket" för alla som inte vill se." Varför kan det inte vara så att man faktiskt bara trivs i en kort kjol/klänning/shorts eller en superurringad topp, man gillar hur det får mina ben att se ut, man gillar sina bröst, man gillar sin rumpa. Man gillar sin kropp- precis som den ser ut. Varför ska jag, om jag älskar min rumpa (vilket jag gör) tänka på hur andra uppfattar den i olika plagg?
När jag klär på mig på morgonen kollar jag mig i spegeln och tänker "gillar jag hur jag ser ut i det här idag?" om svaret blir "nej jag tycker inte om hur jag känner mig i det här/hur min kropp ser ut" jamen då byter jag om. Om jag istället tänker "GODDAMN! Jag ser så jäkla kickass ut, min rumpa ser grym ut/mina bröst är fantastiska/mina ben är F A B U L O U S!" Ja, då tar jag min väska om mina nycklar och lämnar lägenheten utan minsta tanke på vad någon bakom mig i rulltrappan tänker, vad busschauffören tänker när jag böjer mig fram för att ta upp åkkortet ur väskan eller vad random gubbsjuk man har för åsikter om mina kläder. Jag klär mig för mig, om andra finner min rumpa eller mina bröst stötande så är det deras problem. Jag tänker aldrig skyla min kropp eller tona ner min kurvor för det finns våldtäktsmän eller för att det finns någon förlegad mentalitet om vad som är respektfullt som dessutom ofta bygger på nån religion som de VALT att följa och som jag VALT att inte ta del av. Jag har inget emot religiösa människor men försöka inte rättfärdiga en kass kroppssyn framförallt för kvinnor med din eller andras religion.

Ha gärna åsikter om specifika klädesplagg som inte estetiskt tilltalar dig men ge fan i att ha åsikter om andras kroppar och huruvida man väljer att visa upp den eller inte. Kläder kan alla köpa men en kropp är någons unika egendom som inte ska värderas eller valideras av någon annan än en själv.
 
Har hon tolkningsföreträde?
Tolkningsföreträde? Nu förstår jag inte vad du menar?

Jag anser att niffe uttrycker sig jävligt bra i bl.a. den här tråden. @mandalaki likaså.

Jag anser alltså att det är jättesynd att folk ska sitta på internet och klanka ner på andra bara för att de har olika klädsmak. Det hjälper liksom inte att säga "jag menar inte att göra någon upprörd".

Det är milsvid skillnad mellan:

a) Jag gillar inte korta shorts, jag brukar oftast ha knälånga"

och

b) Det är så äckligt med folk som har shorts där röven hänger ut! Så oförskämt och respektlöst! Slampigt!"


Eller?
 
Fortfarande kurvig och storbystad (75 F). Klär mig fortfarande så att jag tycker att jag är fin, vilket innebär kläder som jag trivs i. Min kropp, mitt val.

@Dressyrtjejen_97 Ditt inlägg gjorde mig verkligen spyfärdig. Det spelar ingen roll att du skriver "min personliga åsikt för mig själv" när du ändå fortsätter med att uttrycka att "man" ska se ut på ett visst sätt. Det är väldigt stor skillnad på att säga "Jag är inte bekväm i att visa upp mina bröst" och säga "Jag tycker att man om man har över B-kupa ska tänka på att täcka sig lite mer". Att du sedan skammar kvinnor för att de blir våldtagna, det är vedervärdigt. DU BLIR INTE VÅLDTAGEN FÖR ATT DU HAR KORT KJOL PÅ DIG, du blir våldtagen för att någon idiot våldtar dig.
 
Bilder säger mer än tusen ord.

reckless-dresses-versus-random-rapists.jpg

b045ffb18e8e6f8e7e8fcac3380b3422.jpg

169936_20140107_122610_1545804_555555017874112_313378619_n.jpg


Och det var vad jag hade att uttrycka för stunden.
 
Jag bryr mig egentligen inte om vad andra har för kläder på sig, de får göra som de vill, absolut ja. Men min åsikt för min egen del är att har man över ungefär B-kupa (så tillvida det inte är typ 65B!) och ganska "kvinnliga" former i övrigt också, ska man kanske tänka på att "täcka sig" lite mer. Alltså inte gå runt med linne och shorts offentligt t.ex. Utan kanske istället ha en T-shirt/blus som täcker och ett par längre byxor/en kjol som går under knäet. Inte för att jag egentligen bryr mig, men med tanke på hur pass mycket våldtäkter och andra hemskheter som ändå händer och så.
Tror du verkligen en våldtäktsman/kvinna låter bli en om man är mer täckande klädd? O_o
 
Oj, här blev det visst lite reaktioner....

Ser att jag förklarade min ståndpunkt något lite otydligt i mitt förra inlägg.
Jo, jag har till att börja med själv varit utsatt (mobbad hela grundskolan, i ett större antal skolor). Inte för våldtäkt, men blivit taffsad på ett större antal gånger, och även upptryckt mot en vägg av en kille som juckade mot mig och kysste mig på halsen, inför ett antal andra människor. Nu hände visserligen allt jag nämnde i förra meningen när jag var 12-14 år gammal, i skolmiljö och med jämngamla gärningsmän (= ej straffmyndiga), men i alla fall. Ofta när jag blev taffsad på hade jag "utmanande" kläder, typ tights, en skjorta som bara var knäppt till näst sista knappen, ett linne eller så. När jag blev utsatt för *vad man nu ska kalla det* hade jag på mig en skjorta med 3/4 ärm som var knäppt till näst sista knappen, ett vanligt vitt linne under och tajta jeans. Det "tipset" (uppmaningen) jag fått från lärare och andra när jag blivit taffsad på, har just varit att skyla mig mer. Kanske bära mjukisbyxor istället för jeans, och om jag prompt ska ha kortärmat, då ha en lite bylsigare, knäppt munkjacka över. Helt enkelt täcka mina former. (Kan också förtydliga att jag var helt färdigväxt när jag var 12-14 år, dvs. jag hade 65F/70E i BH då också och allt).

Jag säger absolut inte att man som lite "kurvigare" kvinna ska skyla sig för att inte våldtagen. Det jag menar är att med tanke på hur samhället ser ut idag där våldtäkter och annat händer så lätt, utifrån mina egna livserfarenheter, och med tanke på att det finns en del rent knäppa domare (som ju vissa uppmärksammade våldtäkts-domar visat), så får man kanske tänka på att inte ytterligare trigga våldtäktsmannen. Som sagt, inget jag i grundet tycker är bra, men som samhället ser ut idag är det tyvärr så man får göra.

Hoppas ni förstår lite bättre nu.
 
Oj, här blev det visst lite reaktioner....

Ser att jag förklarade min ståndpunkt något lite otydligt i mitt förra inlägg.
Jo, jag har till att börja med själv varit utsatt (mobbad hela grundskolan, i ett större antal skolor). Inte för våldtäkt, men blivit taffsad på ett större antal gånger, och även upptryckt mot en vägg av en kille som juckade mot mig och kysste mig på halsen, inför ett antal andra människor. Nu hände visserligen allt jag nämnde i förra meningen när jag var 12-14 år gammal, i skolmiljö och med jämngamla gärningsmän (= ej straffmyndiga), men i alla fall. Ofta när jag blev taffsad på hade jag "utmanande" kläder, typ tights, en skjorta som bara var knäppt till näst sista knappen, ett linne eller så. När jag blev utsatt för *vad man nu ska kalla det* hade jag på mig en skjorta med 3/4 ärm som var knäppt till näst sista knappen, ett vanligt vitt linne under och tajta jeans. Det "tipset" (uppmaningen) jag fått från lärare och andra när jag blivit taffsad på, har just varit att skyla mig mer. Kanske bära mjukisbyxor istället för jeans, och om jag prompt ska ha kortärmat, då ha en lite bylsigare, knäppt munkjacka över. Helt enkelt täcka mina former. (Kan också förtydliga att jag var helt färdigväxt när jag var 12-14 år, dvs. jag hade 65F/70E i BH då också och allt).

Jag säger absolut inte att man som lite "kurvigare" kvinna ska skyla sig för att inte våldtagen. Det jag menar är att med tanke på hur samhället ser ut idag där våldtäkter och annat händer så lätt, utifrån mina egna livserfarenheter, och med tanke på att det finns en del rent knäppa domare (som ju vissa uppmärksammade våldtäkts-domar visat), så får man kanske tänka på att inte ytterligare trigga våldtäktsmannen. Som sagt, inget jag i grundet tycker är bra, men som samhället ser ut idag är det tyvärr så man får göra.

Hoppas ni förstår lite bättre nu.

Nej jag förstår inte bättre.
 
Oj, här blev det visst lite reaktioner....

Ser att jag förklarade min ståndpunkt något lite otydligt i mitt förra inlägg.
Jo, jag har till att börja med själv varit utsatt (mobbad hela grundskolan, i ett större antal skolor). Inte för våldtäkt, men blivit taffsad på ett större antal gånger, och även upptryckt mot en vägg av en kille som juckade mot mig och kysste mig på halsen, inför ett antal andra människor. Nu hände visserligen allt jag nämnde i förra meningen när jag var 12-14 år gammal, i skolmiljö och med jämngamla gärningsmän (= ej straffmyndiga), men i alla fall. Ofta när jag blev taffsad på hade jag "utmanande" kläder, typ tights, en skjorta som bara var knäppt till näst sista knappen, ett linne eller så. När jag blev utsatt för *vad man nu ska kalla det* hade jag på mig en skjorta med 3/4 ärm som var knäppt till näst sista knappen, ett vanligt vitt linne under och tajta jeans. Det "tipset" (uppmaningen) jag fått från lärare och andra när jag blivit taffsad på, har just varit att skyla mig mer. Kanske bära mjukisbyxor istället för jeans, och om jag prompt ska ha kortärmat, då ha en lite bylsigare, knäppt munkjacka över. Helt enkelt täcka mina former. (Kan också förtydliga att jag var helt färdigväxt när jag var 12-14 år, dvs. jag hade 65F/70E i BH då också och allt).

Jag säger absolut inte att man som lite "kurvigare" kvinna ska skyla sig för att inte våldtagen. Det jag menar är att med tanke på hur samhället ser ut idag där våldtäkter och annat händer så lätt, utifrån mina egna livserfarenheter, och med tanke på att det finns en del rent knäppa domare (som ju vissa uppmärksammade våldtäkts-domar visat), så får man kanske tänka på att inte ytterligare trigga våldtäktsmannen. Som sagt, inget jag i grundet tycker är bra, men som samhället ser ut idag är det tyvärr så man får göra.

Hoppas ni förstår lite bättre nu.
För mig blev det bara ännu mer sorgligt och upprörande... Vidhåller och understryker allt jag skrev innan för det känns som det behövs framhållas än mer.....
 
Oj, här blev det visst lite reaktioner....

Ser att jag förklarade min ståndpunkt något lite otydligt i mitt förra inlägg.
Jo, jag har till att börja med själv varit utsatt (mobbad hela grundskolan, i ett större antal skolor). Inte för våldtäkt, men blivit taffsad på ett större antal gånger, och även upptryckt mot en vägg av en kille som juckade mot mig och kysste mig på halsen, inför ett antal andra människor. Nu hände visserligen allt jag nämnde i förra meningen när jag var 12-14 år gammal, i skolmiljö och med jämngamla gärningsmän (= ej straffmyndiga), men i alla fall. Ofta när jag blev taffsad på hade jag "utmanande" kläder, typ tights, en skjorta som bara var knäppt till näst sista knappen, ett linne eller så. När jag blev utsatt för *vad man nu ska kalla det* hade jag på mig en skjorta med 3/4 ärm som var knäppt till näst sista knappen, ett vanligt vitt linne under och tajta jeans. Det "tipset" (uppmaningen) jag fått från lärare och andra när jag blivit taffsad på, har just varit att skyla mig mer. Kanske bära mjukisbyxor istället för jeans, och om jag prompt ska ha kortärmat, då ha en lite bylsigare, knäppt munkjacka över. Helt enkelt täcka mina former. (Kan också förtydliga att jag var helt färdigväxt när jag var 12-14 år, dvs. jag hade 65F/70E i BH då också och allt).

Jag säger absolut inte att man som lite "kurvigare" kvinna ska skyla sig för att inte våldtagen. Det jag menar är att med tanke på hur samhället ser ut idag där våldtäkter och annat händer så lätt, utifrån mina egna livserfarenheter, och med tanke på att det finns en del rent knäppa domare (som ju vissa uppmärksammade våldtäkts-domar visat), så får man kanske tänka på att inte ytterligare trigga våldtäktsmannen. Som sagt, inget jag i grundet tycker är bra, men som samhället ser ut idag är det tyvärr så man får göra.

Hoppas ni förstår lite bättre nu.

Det jag förstår är att de vuxna på dina skolor är riktiga as. As som anser att det är okej att förtrycka kvinnor och flickor. Jag hoppas att du istället för att sprida vidare sådan dynga står upp och säger ifrån istället.
 
Det jag förstår är att de vuxna på dina skolor är riktiga as. As som anser att det är okej att förtrycka kvinnor och flickor. Jag hoppas att du istället för att sprida vidare sådan dynga står upp och säger ifrån istället.

Lättare sagt än gjort när man varit en hårsmån från att ha blivit polisanmäld (för att ha sagt emot lärare och öppet kritiserat skolan/skolorna), tyvärr :(
Men har man fått det inpräntat under 6 år, är det svårt att tänka annorlunda, direkt iaf.....
 
Lättare sagt än gjort när man varit en hårsmån från att ha blivit polisanmäld (för att ha sagt emot lärare och öppet kritiserat skolan/skolorna), tyvärr :(
Men har man fått det inpräntat under 6 år, är det svårt att tänka annorlunda, direkt iaf.....

Vad skolorna har sagt och gjort behöver du inte bry dig om längre. Läs på och bilda dig din egen uppfattning.
Visst är det svårt att ändra sitt synsätt men det är långt ifrån omöjligt.
 
Har läst igenom tråden igen nu, den är ju gammal. I alla fall. Sedan jag skrev mitt senaste inlägg har jag börjat vara ute mer på kvällarna när det är mörkt osv. I och med det har jag även börjat tänka mer på hur jag klär mig.

Irriterande nog märker jag nämligen en skillnad på människorna i omgivningen beroende på hur jag klär mig. Ska jag ut och nattrasta hunden och har gått i shorts hela dagen? Ja då byter jag ofta om till mjukisbyxor. Har jag linne sätter jag på mig en tunn jacka, även om det egentligen kanske inte behövs. Jag gömmer mig, tänker att det är trevligt att se "lite fulare ut" och får gång på gång bekräftat det tråkiga att det påverkar hur mycket uppmärksamhet jag får från folk i området här.

Nu tror jag absolut att de flesta här är helt ok personer i grund och botten, jag tror inte att något händer. Men när jag rör mig ute sent själv, då vill jag inte märkas som mer än "äh, där går en människa". Det är lite skitsamma för mig vems fel det är om något otrevligt händer, det är mest troligt mig det drabbar hårdast ändå. Propagera för allas lika rättigheter kan jag istället göra dagtid, i situationer då jag känner mig tryggare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp