Bukefalos 28 år!

Hur "blygsamt" klär ni er?

Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

1. Jag har inte sagt något om göteborg?
2. Jag har inte sagt att jag ser sånt "jämt"?

Tänk vad mycket lättare det vore att diskutera något om folk faktiskt LÄSTE :banghead:

Ursäkta, det var Rubinen som sa det där om Göteborg! Men det lät från början som att du "jämt" såg alltför lättklädda människor och det är därför du blir ifrågasatt, för att de flesta faktiskt inte är så lättklädda att de kan räknas som "respektlösa".

Apropå respektlöst förresten, tycker nog det är respektlöst att gå barbent och med urringning till en kyrka, arbetsintervju eller t ex servicejobb, men det är INTE respektlöst att gå med samma kläder på stan eller nåt. Där kan folk faktiskt kolla åt andra hållet.

Och det är den här typen av diskussioner som spär på många stackars tjejers tankar om att "åh den här tröjan kan jag inte ha, folk kommer tycka jag är slampig!" osv. Så sorgligt.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Och det är den här typen av diskussioner som spär på många stackars tjejers tankar om att "åh den här tröjan kan jag inte ha, folk kommer tycka jag är slampig!" osv. Så sorgligt.
EXAKT så! Och det är just därför jag alltid ifrågasätter när folk skriver såna märkligheter som TS och Rubinen skrivit i den här tråden. För det är liksom inte rimligt att tjejer ska vara oroliga för att ha på sig sånt de tycker är fint för att nån brud med issues kanske ser dem på stan och tänker "usch, hon visar ju alldeles för mycket".
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Men det lät från början som att du "jämt" såg alltför lättklädda människor och det är därför du blir ifrågasatt, för att de flesta faktiskt inte är så lättklädda att de kan räknas som "respektlösa".
Precis. I och med att det från början resonerades såhär;

Jag kan till viss del förstå vad t.ex. Rubinen menar, jag vill inte heller se andras rumpor/bara överkroppar t.ex. på stan, i gallerior eller på restauranger och caféer.
så känns det ju märkligt att utgångspunkten skulle vara att flasha hela tuttar, häckar och könsorgan för folk med tanke på att TS sedan säger att hon knappt aldrig någonsin ens ser det. Varför då skriva att man inte vill se det på stan, i gallerior eller på restauranger? Jag menar, vem skulle bekymra sig om att skriva "jag vill inte se människor går runt i endast äckliga gamla underkläder som man dessutom tydligt kan se att de inte bytt på år och dagar"? Ingen förmodligen, med tanke på att det är så ovanligt. Precis som att det är väldigt ovanligt att folk flashar så mycket som det nu helt plötsligt har kommit att handla om.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag är ganska medveten om att det här är en totalt meningslös diskussion, men ändå. Just det här måste jag ändå kommentera.

Somliga av er verkar totalt insnöade på enbart tjejer/kvinnor. Och visst är det sällan man (jag) ser halva rövar och tuttar, det är mycket mer ofta jag ser män/killar i bar överkropp. Men ni ser alltså aldrig det heller? Tänker eftersom bl.a. du skrev någonstans i tråden att du i stort sett aldrig ser sånt jag visade exempel på. Eller missade du också bilden på mannen utan tröja p.g.a. mjukporren (a.k.a. tjejen i bilen)?
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Jag minns inte när jag senast såg en man med bar överkropp. Måste vara för att jag helt enkelt inte bryr mig så hårt om såna saker.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Wow, du har lyckats att helt missa poängen.

Men wow, jag har en annan åsikt än dig, get over it. Har inte missat poängen, hittade en annan poäng. ;)

Ursäkta, det var Rubinen som sa det där om Göteborg! Men det lät från början som att du "jämt" såg alltför lättklädda människor och det är därför du blir ifrågasatt, för att de flesta faktiskt inte är så lättklädda att de kan räknas som "respektlösa".

Yes det var jag, och det står jag för. Var endast på besök i två veckor så jag kan ju inte säga att jag har spenderat överdrivet mycket tid där de senaste åren, men HJÄLP vad många rumpor jag såg under de två veckorna.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

så känns det ju märkligt att utgångspunkten skulle vara att flasha hela tuttar, häckar och könsorgan för folk med tanke på att TS sedan säger att hon knappt aldrig någonsin ens ser det. Varför då skriva att man inte vill se det på stan, i gallerior eller på restauranger? Jag menar, vem skulle bekymra sig om att skriva "jag vill inte se människor går runt i endast äckliga gamla underkläder som man dessutom tydligt kan se att de inte bytt på år och dagar"? Ingen förmodligen, med tanke på att det är så ovanligt. Precis som att det är väldigt ovanligt att folk flashar så mycket som det nu helt plötsligt har kommit att handla om.

Nu vet jag inte vart du bor, men i min stad ser jag både tjejer och killar som "flashar" varje gång jag går ut, inga undantag (om det är en varm dag). Det beror kanske på att jag bor i ett land där sommaren är varm och 5 månader lång, men som jag sagt tidigare, jag skiter i hur vamt det är, är man inte på stranden eller annan plats där det är socialt acceptabelt att vara lättklädd så vill jag gärna inte se för mycket av någon annans kropp (gäller män och kvinnor). Och låt mig förtydliga, det handlar inte om att ta på sig lager på lager bara för att jag ska vara nöjd, men att sätta på sig ett par shorts som räcker UNDER skinkorna eller en top som INTE är bara en bh tycker jag är vettigt.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Men jo visst, fast det är ju DITT problem. Du får jobba med det då. Andra människor kan inte anpassa sig efter vad du tycker. Jag har sett en (1) tjej med så korta shorts här (man såg nedre delen av skinkorna). Jag tänkte "shit, vilken snygg häck hon har" och sen tittade jag bort. Det är inte så svårt att inte titta, liksom. Det är ju snorvarmt här, vi har haft flera omgångar med över 40 grader varmt, jag blir liksom inte förvånad att folk tar på sig så lite som möjligt.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Yes det var jag, och det står jag för. Var endast på besök i två veckor så jag kan ju inte säga att jag har spenderat överdrivet mycket tid där de senaste åren, men HJÄLP vad många rumpor jag såg under de två veckorna.

Jag bor i den staden & brukar sällan eller aldrig se en massa rumpor utan kläder. Kan det vara så enkelt att ens uppmärksamhet riktas mot det man är intresserad av? Och i så fall; försök kanske att bli lite mindre brydd om andra människors kroppar, så tippar i alla fall jag på att du inte kommer se alla dessa rövar och tuttar överallt. Jag gör det som sagt inte.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Men wow, jag har en annan åsikt än dig, get over it. Har inte missat poängen, hittade en annan poäng. ;)
Alltså du är så spydig att jag inte ens orkar svara dig. Du kan slänga in hur många smileys du vill, du är fortfarande lika trist att diskutera med. Bemöt det man skriver istället för att martyra dig över att buhu du får inte tycka som du vill.

För övrigt bor jag i Madrid, vad det nu spelar för roll. Kan tycka att det är lite fascinerande att du flyttar till ett annat land och sen sitter och dissar hur folk klär sig. Det kanske är du som ska, om inte anpassa dig, så fatta att det knappast är respektlöst att folk klär sig som de vill.

Därmed skriver jag mitt sista inlägg till dig. Du läser liksom inte ens vad man skriver utan kommer bara med dina "ahmagd får jag inte tycka som jag vill pliiiiiiiiiiz"-inlägg.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Alltså du är så spydig att jag inte ens orkar svara dig. Du kan slänga in hur många smileys du vill, du är fortfarande lika trist att diskutera med. Bemöt det man skriver istället för att martyra dig över att buhu du får inte tycka som du vill.

För övrigt bor jag i Madrid, vad det nu spelar för roll. Kan tycka att det är lite fascinerande att du flyttar till ett annat land och sen sitter och dissar hur folk klär sig. Det kanske är du som ska, om inte anpassa dig, så fatta att det knappast är respektlöst att folk klär sig som de vill.

Därmed skriver jag mitt sista inlägg till dig. Du läser liksom inte ens vad man skriver utan kommer bara med dina "ahmagd får jag inte tycka som jag vill pliiiiiiiiiiz"-inlägg.

Men igen, NÄR har jag klagat på att "jag inte får tycka som jag vill"? Det här är TREDJE gången jag säger att jag inte tycker det är några problem att du har en annan åsikt än mig, jag tycker det är toppen att du ifrågasätter vad jag tycker och tänker, men det betyder inte att jag kommer ändra åsikt. Du verkar så otroligt engagerad i att få mig att förstå att jag har fel, det är den inte den är bara annorlunda (som jag tidigare nämnt) och kanske provocerande. Jag har deltagit i den här tråden på ett trevligt sätt enligt mig, visst har jag uttryckt min åsikt som verkar ha gått folk på nerverna, men jag har aldrig varit otrevlig och om du tagit illa upp så ber jag om ursäkt. Jag vet att mitt ordval i mitt första inlägg var onödigt och även det bad jag om ursäkt för i ett tidigare inlägg. Du får gärna sluta skriva till mig, men jag hoppas du vet att jag respekterar din åsikt, och jag hoppas att du kan respektera att jag har min egna åsikt också (och du behöver absolut INTE hålla med mig alls). Kram
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

Men jo visst, fast det är ju DITT problem. Du får jobba med det då. Andra människor kan inte anpassa sig efter vad du tycker. Jag har sett en (1) tjej med så korta shorts här (man såg nedre delen av skinkorna). Jag tänkte "shit, vilken snygg häck hon har" och sen tittade jag bort. Det är inte så svårt att inte titta, liksom. Det är ju snorvarmt här, vi har haft flera omgångar med över 40 grader varmt, jag blir liksom inte förvånad att folk tar på sig så lite som möjligt.

JA absolut det håller jag med om fullständigt. Och jag har sagt det tidigare att jag ALDRIG skulle försöka påverka någon att klä sig annorlunda för att jag ska bli nöjd. Men faktum kvarstår att min åsikt är densamma. Min åsikt i det tysta så att säga. Men skulle du fråga mig rakt ut så skulle jag vara ärlig, för då svarar jag ju vad jag föredrar, precis som jag gjort i den här tråden.
 
Sv: Hur "blygsamt" klär ni er?

“If you don't like something, change it; if you can't change it, change the way you think about it. ”
Jobba på dig själv eller sitt och klaga på andra "i det tysta" på ett internetforum. Tack och hej!
 
Jag är ju lite yngre (11 år) och klär mig till vardags i tajta jeans, tights, t-shirts, linnen och långärmat. De flesta av mina kläder är enfärgade och någon tröja har kanske något litet spetslager utanpå tyget. Jag själv har inget problem med att visa hud men enligt mina föräldrar så är det lite too much att gå runt i crop tops när man är 11 år. Till fest osv brukar jag ha spetsklänningar och tajta trikåklänningar. Klänningarna slutar som max vid mitten av låret, ca 20 cm ovanför knäet kanske?
Jag personligen tycker att crop tops är superfint men det gäller att kunna matcha det annars blir det lite så kallat "slampigt", vet inte hur jag ska förklara det, hittar inga bra ord. Men folk får klä sig hur dom vill för det är deras kropp, inte min och då har de ju rätt att få bestämma vad de vill klä sig i, eller hur? :);)
 
Enligt många så klär jag mig "slampigt" och har hört två killar sitta och diskutera min klädsel, två andra killar som sagt sexistiska skämt och jag vet inte hur många som sagt "varför har hon linne" "går hon verkligen i den klassen" (jag går i en spetsklass där vi kom in på betyg, eller som vi är "kända", nördklassen) och massa andra kommentarer om min klädsel och ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte ett skit, jag vill ha mina tajta jeans, korta shorts och lösa linnen. Och ingen kan ändra på det haha
 
Jag klär mig ganska "blygsamt" eller vad man ska säga. I alla fall om jag ska vara ute bland folk, i skolan, på möten och liknande.
Då blir det skjorta utan urringning/blus med "hög" knäppning och slacksbyxor alternativt finare jeans. Beroende på klimat även en kavaj eller salt-och-peppar-kofta över. Är det däremot väldigt varmt på sommaren och jag bara har något snabbt ärende till ett köpcentrum eller så, alt. bara ska vara hemma, då kan jag gott ha linne/shorts också. Tycker dock att det lätt ser väldigt vulgärt ut på mig, då jag har 65F/70E i BH och breda lår. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra har för kläder på sig, de får göra som de vill, absolut ja. Men min åsikt för min egen del är att har man över ungefär B-kupa (så tillvida det inte är typ 65B!) och ganska "kvinnliga" former i övrigt också, ska man kanske tänka på att "täcka sig" lite mer. Alltså inte gå runt med linne och shorts offentligt t.ex. Utan kanske istället ha en T-shirt/blus som täcker och ett par längre byxor/en kjol som går under knäet. Inte för att jag egentligen bryr mig, men med tanke på hur pass mycket våldtäkter och andra hemskheter som ändå händer och så.
 
Hoppar in från senior ... Och jag är 41....

1 är överviktig... På gränsen till fet... (inte enligt mej själv (eller de killar jag träffat på sistone) men iom en annan tråd här på buke så va jag i stort sett "sjukligt fet" beroende på min längd 175 och min vikt 96)
2 bär jag tubtop/klänning har jag alltid BH så i mitt fall syns definitivt behåbanden då... ser inga problem med det...
3 bär jag linne / klänning med tunna band som inte går samma "bana" som mina behåband "so be it" använder ändå behå...
4 kort kort =) Har inte så korta shorts att skinkorna hänger ut men så korta att linnet jag har ibland döljer att det finns ett par shorts under... Men linnet är så kort att jag inte skulle gå ut utan shortsen under ;)
5 Urringat :p dont get me started ;) mina bröst syns egentligen utan att jag behöver urringat men kan lätt ha VÄLDIGT urringat ;)

Lägger INGEN SOM HELST fundering i över hur slampigt eller täckande folk klär sej, även om jag säkerligen utan problem kan tänkas kommentera andras klädsel med kompisar... Men oftast är det helt i stil med "gubbrövs klyfta" alt "stoppat korvskinn" som hamnar mer på tapeten än att det visar sej vara slampigt/bröst osv..
Men vadå ? Om jag har bröst och vill "skylta" med dem så gör jag de ! (beroende på vart jag ska)
Men så är jag i "rave kulturen" mestadels när jag går ut, där står folk i bikinis och dansar, vilket jag också gärna gjort om jag tyckte min spegelbild funkade me de ...
 
Jag klär mig ganska "blygsamt" eller vad man ska säga. I alla fall om jag ska vara ute bland folk, i skolan, på möten och liknande.
Då blir det skjorta utan urringning/blus med "hög" knäppning och slacksbyxor alternativt finare jeans. Beroende på klimat även en kavaj eller salt-och-peppar-kofta över. Är det däremot väldigt varmt på sommaren och jag bara har något snabbt ärende till ett köpcentrum eller så, alt. bara ska vara hemma, då kan jag gott ha linne/shorts också. Tycker dock att det lätt ser väldigt vulgärt ut på mig, då jag har 65F/70E i BH och breda lår. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra har för kläder på sig, de får göra som de vill, absolut ja. Men min åsikt för min egen del är att har man över ungefär B-kupa (så tillvida det inte är typ 65B!) och ganska "kvinnliga" former i övrigt också, ska man kanske tänka på att "täcka sig" lite mer. Alltså inte gå runt med linne och shorts offentligt t.ex. Utan kanske istället ha en T-shirt/blus som täcker och ett par längre byxor/en kjol som går under knäet. Inte för att jag egentligen bryr mig, men med tanke på hur pass mycket våldtäkter och andra hemskheter som ändå händer och så.

Då och då när jag går ut på krogen klär jag min D/E-kupa i en super-push-up och en svart crop top med urrigning to die for. Herregud vad mina tuttar ser bra ut då :d
Ibland petar jag in röven i ett par spetsshorts som NÄSTAN visar lite butt cheek också. Då känner jag mig on fire :cool:

Om någon skulle säga att jag blev våldtagen p.g.a. min klädsel skulle jag säga att vederbörande kunde stoppa upp mina kläder i valfri kroppsöppning. Det hände ju inte för att jag var klädd på ett visst sätt, utan för att aset som gjorde det är/var ett idiotiskt svin. Sånt har noll och inget med brudars klädsel att göra.
 
Jag klär mig ganska "blygsamt" eller vad man ska säga. I alla fall om jag ska vara ute bland folk, i skolan, på möten och liknande.
Då blir det skjorta utan urringning/blus med "hög" knäppning och slacksbyxor alternativt finare jeans. Beroende på klimat även en kavaj eller salt-och-peppar-kofta över. Är det däremot väldigt varmt på sommaren och jag bara har något snabbt ärende till ett köpcentrum eller så, alt. bara ska vara hemma, då kan jag gott ha linne/shorts också. Tycker dock att det lätt ser väldigt vulgärt ut på mig, då jag har 65F/70E i BH och breda lår. Jag bryr mig egentligen inte om vad andra har för kläder på sig, de får göra som de vill, absolut ja. Men min åsikt för min egen del är att har man över ungefär B-kupa (så tillvida det inte är typ 65B!) och ganska "kvinnliga" former i övrigt också, ska man kanske tänka på att "täcka sig" lite mer. Alltså inte gå runt med linne och shorts offentligt t.ex. Utan kanske istället ha en T-shirt/blus som täcker och ett par längre byxor/en kjol som går under knäet. Inte för att jag egentligen bryr mig, men med tanke på hur pass mycket våldtäkter och andra hemskheter som ändå händer och så.

Nu är jag för gammal för det här forumet egentligen med mina 35 år. Men jag kände mig tvungen att kommentera här. Jag blir jätteledsen då jag läser ditt inläggs sista mening.

Är det verkligen så att unga tjejer tänker att man ska klä sig på ett visst vis för att inte bli våldtagen?

Jag kanske inte klär mig hur som helst när som helst. Men aldrig i livet att jag skulle låta rädsla att bli våldtagen styra mina klädval!
Jag har full rätt att klä mig hur jag vill utan att andra ska anse sig ha rätt att göra saker med min kroppmot min vilja!

Visst är jag realist och förstår att det finns faror i världen. Men jag vill inte låta det begränsa mig hur som helst.
För mig känns det nästan som att man skulle säga att burka behövs för att mannen ska kunna kontrollera sina sexuella impulser. Nej!
De får vackert kontrollera sig oavsett vad kvinnan vill ha på sig. Och det gör ju tack och lov de flesta män också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp