Hur bör man hälsa...?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Ädelsten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 5 246
Sv: Hur bör man hälsa...?

Vad kul det är att så många svarar, även fast man egentligen inte behöver bry sig om andras problem. Tack för alla svar. Och som jag trodde så finns det väl inget exakt sätt att bete sig på, men jag är nu övertygad om att jag inte ska fundera så mkt på det här nu innan, utan helt enkelt bara se hur det går när jag väl är där. Men jag ska använda mig av era råd, och se till att hälsa på ägaren först och främst och, så att säga, "inte bry mig om hunden". Så får man väl se hur det går sen.

Och prinsessfeminist, jag kan berätta sen hur det gått. Och just det, en collie är det, av den långhåriga varianten :) .

Sv: Hur bör man hälsa...?

knapplån: för att klara tandvisningen i LKL1 bör ju hunden tåla att en främmande människa lutar sig över hunden och tar tag om nosen på den. förhoppningsvis gör de flesta domare så att de först hälsar på föraren och sedan låter hunden nosa på dem. det bör räcka som hälsning innan man hanterar hunden.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 037
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
830
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V