Hur bortskämd är du ang stall?

Har insett hur bortskämd jag är när det gäller stall och dess faciliteter. Har flyttat från en liten stad till det så kallade "Hästmeckat" (Skåneland) och hästen har fått följa med. Men vad jag inte förstod var svårigheten att hitta ett likvärdigt stall som mitt gamla.

Så, vad är du bortskämd med?

Stora boxar?
Värme i stall (delar av)?
Toalett?
Ridhus?
Service?
Ytor att förvara foder/prylar?
Stora hagar?
Upphängningsmöjlighet?
Putsvänligt?
Ordning och reda?
Duschspilta MED varmvatten?
Träningar?
Stallkompisar?
Pentry?
Omklädningsrum?
Närhet?
Ridvägar?
Vad mer?

(Nu är jag inte bortskämd med allt detta, men måste erkänna att Hästmeckat har gjort mig besviken, trodde mer om hästvärlden i Skåneland)
Det där tycker jag inte är att vara bortskämd med. Har stått i flertalet sånna stallar med mer därtill :) Lägger till terrängbana och träningar i både hopp, dress, fälttävlan och tävlingar i hopp o dressyr från 60 cm upp till Grand prix! Inkl café, lättare mat etc.
 
Stora boxar? Njae, men de räcker till. Min som är rätt liten och har en "normal" box har lite mer utrymme.

Värme i stall (delar av)? Ja. Stallet är isolerat och blir aldrig kallare än 0 grader om alla hästar är ute. Dessutom finns golvvärme så inte bäddarna ska frysa.

Toalett? Ja, inkl. dusch. (Anslutning till sadelkammaren)

Ridhus? Ja, med hinderpark för både hoppning och western trail.

Service? Ja. Man får mocka sin egen box och sin hage (den får man komma överens med övriga som delar om schema) samt att man har ett insläpp 1 gång var 13e dag.

Ytor att förvara foder/prylar? Fodret förvaras i "köket". Det är ett rum där stallägaren byggt varsin låda/box. Tänk en rejäl stallåda och där kan man förvara sitt kraftfoder och annat. Det ingår fri tillgång på hö, men någon köper eget vilket förvaras i ett rum. Alla boxar tilldelas ett skåp där man kan förvara sina prylar inkl. ett skåp där man kan ha sina kläder/skor/stövlar. Har man extremt mycket saker å får man förvara hemma. Som jag som har säkert 15 täcken. Alla får inte plats i stallet så jag har lagt dom i min källare.

Stora hagar? Nej. Vinterhagarna är relativt små och hästarna går minst 2 och 2. Sommarhagarna däremot är väl tilltagna.

Upphängningsmöjlighet? Varsin täckeshängare i stallet, samt hängare för blöta täcken (finns i stallet). Varsin sadelhängare och träns hänger man på sitt skåp på krokar.

Putsvänligt? Ja. Stora ytor i sadelkammaren.

Ordning och reda? Nja. Beror lite på vilken person det är. Vissa är petigare än andra. Inte stökigt egentligen, mer småsaker som stör mig eftersom jag är så sjukt noga själv.

Duschspilta MED varmvatten? Ja, fast utomhus, dock under tak och med rejäla fastsättningsdoningar till hästen. (Precis utanför stalldörren egentligen)

Träningar? Ja. För flera olika discipliner såsom hoppning, akademiskt, tömkörning, western, dressyr.

Stallkompisar? Mycket bra. Jag har mer kontakt med vissa än andra. Stallet är uppdelat på 3 enheter (stora stallet, lilla stallet och lösdrift) så det finns ofta någon att samtala med om man vill.

Pentry? Ett riktigt kök med spis, diskmaskin och gott om sittplatser.

Omklädningsrum? Nej, men sadelkammaren är VÄL tilltagen så man kan byta om vid sitt skåp eller inne på toa om man av någon anledning inte vill skylta med sig själv.

Närhet? Ja. Jag har ca 1,5 mil dit med bra väg. Det är ca 20 minuter in till centrala stan (Göteborg).

Ridvägar? Mycket bra, men jag saknar ett par korta rundor där man inte behöver vända utan kan rida en "rundsväng". Göteborgs kommun har anlagt ridvägar (ett par mil) precis runt stallet.

Vad mer? Stallägaren försöker verkligen vara tillmötesgående och fixa och dona så alla ska bli nöjda. Man kan köpa sig fri från sina pass, köpa till mockning samt täckesbyten osv. Inget är omöjligt. :)
 
Jag är jättebortskämd.

Stora boxar? JA
Värme i stall (delar av)? JA i sadelkammaren
Toalett? JA
Ridhus? JA
Service? JA, så mycket som man vill
Ytor att förvara foder/prylar? JA
Stora hagar? JA
Upphängningsmöjlighet? JA
Putsvänligt? JA
Ordning och reda? JA
Duschspilta MED varmvatten? JA
Träningar? JA, både hopp och dressyr
Stallkompisar? JA, toppenkamrater!
Pentry? JA
Omklädningsrum? NJA, vi har uppvärmd sadelkammare och toalett men inget specifikt omklädningsrum.
Närhet? 1 mil dit.
Ridvägar? JA, massor
Vad mer? Full hinderpark, 2 belysta ridbanor, möjlighet att köpa foder via gården, möjlighet att ha hästen ute dygnet runt på sommaren.
 
Har insett hur bortskämd jag är när det gäller stall och dess faciliteter. Har flyttat från en liten stad till det så kallade "Hästmeckat" (Skåneland) och hästen har fått följa med. Men vad jag inte förstod var svårigheten att hitta ett likvärdigt stall som mitt gamla.

Så, vad är du bortskämd med?

Stora boxar?
Värme i stall (delar av)?
Toalett?
Ridhus?
Service?
Ytor att förvara foder/prylar?
Stora hagar?
Upphängningsmöjlighet?
Putsvänligt?
Ordning och reda?
Duschspilta MED varmvatten?
Träningar?
Stallkompisar?
Pentry?
Omklädningsrum?
Närhet?
Ridvägar?
Vad mer?

(Nu är jag inte bortskämd med allt detta, men måste erkänna att Hästmeckat har gjort mig besviken, trodde mer om hästvärlden i Skåneland)

Jag är inte särskilt bortskämd med något av ovan. Förutom Stallkompisar. Min stallchef är anledningen till att jag kan ha häst. Hon fixar och donar och sköter min häst, när jag reser i jobbet, eller bara måste ha tid med kidsen.
Att hon dessutom har hjälpt mig köra in min häst och stöttat mig att bli en kusk, är en otrolig bonus i mitt hästägande.
Min man är den som skämmer bort mig mest. Han tycker definitivt att jag ska ha den snyggaste utrustningen, ha mycket egen tid i stallet och hjälper till att fixa tyngre modifieringar med utrustningen, och stallmiljön.
Funkar för mig.
 
Stora boxar? Ja, min häst är 169 och hon har gott om plats i boxen.
Värme i stall (delar av)? Nej, tyvärr.
Toalett? Ja
Ridhus? Ja
Service? Vi är 12 inackorderade och vi delar på insläpp och utsläpp på helger. Vardagsutsläpp tar vi "fattiga studenter" hand om och får då avdrag på stallhyran! Ett täcke av/ på ingår.
Ytor att förvara foder/prylar? Ja, bra förvaring finns.
Stora hagar? Nja.
Upphängningsmöjlighet? Jepp. Finns för blöta täcken+ täckeshängare vid varje box.
Putsvänligt? Ja.
Ordning och reda? Alla håller gemensamt ordning i alla gemensamma utrymmen. Alltid sopat och fint när man kommer.
Duschspilta MED varmvatten? Nej.
Träningar? Ja, det finns lite olika tränare som kommer.
Stallkompisar? Kanon! Trivs super.
Pentry? Ja, med stolar, micro, vattenkokare och bord.
Omklädningsrum? Inte separat. Men byter om i sadelkammaren.
Närhet? Tar 30 min för mig att åka dit kollektivt.
Ridvägar? Massor!
Vad mer? Vi delar inte ridhuset med några andra vilket är skönt. Det är i stort sett alltid ledigt. Många jobbar udda tider och skift så man behöver inte trängas. Stallägaren är super. Fixar allt snabbt. Hon packar även höpåsar och kör in spåret i boxarna.
 
Allt det där går att få, men det kostar.

Jag lyckades hitta ett stall 15 min från Malmö när vi bodde där. Stora gräshagar, vindskydd, uppvärmd (liten) sadelkammare, toalett, möjlighet till förvaring i annan del, spolspilta med varmvatten, ok ridvägar (riktigt bra 10 min iväg med transport), stor box, ridbana med belysning. Bra stallkompisar, ordning och reda. Hästarna gick ute 24/7 hela sommarhalvåret så det passade mig bra.
1200 kr/kallhyra.

Men det var ju inget "tävlingsstall" direkt, men min häst trivdes väldigt bra.

Med ridhus och lite till ligger det väl runt 2500-3000 kr i kallhyra.
 
Stora boxar? Nej, normalstora på ca 12 kvm.
Värme i stall (delar av)? Uppvärm sadelkammare. Stallet värms av hästar eller av fläkt. Men är inte uppvärmt a la +20 vintertid.
Toalett? Ja.
Ridhus? Japp, två.
Service? Ja, morgon, lunch och insläpp alla dagar. Täckesbyte. Dock delar vi på kvällen.
Ytor att förvara foder/prylar? Helt ok, som i de flesta inack-stall.
Stora hagar? Nej. Dock bra bete.
Upphängningsmöjlighet? Ja.
Putsvänligt? Ja.
Ordning och reda? I just vårt stall - absolut. På hela gården - nja.
Duschspilta MED varmvatten? Ja.
Träningar? Japp.
Stallkompisar? Ja, trevliga sådana.
Pentry? Nej, har funnits cafeteria man fick vara i. Men den är stängd pga stölder. trist! Dock är den öppen ca 2-3 ggr per v då personal har möjlighet att vara där. Det är trevligt!
Omklädningsrum? Nej. Finns i stall på gården med dusch visserligen. Men används av få.
Närhet? Helt ok.
Ridvägar? Helt ok, speciellt för att ligga nära Stockholm.
Vad mer?
Skrittmaskin, stooor belyst utebana, dressyrbana och mycket rara människor på gården. Kul med hästpolo på gården också! Möjlighet att få låna cafeterian till teorilektioner, föredrag etc. Det uppskattas mycket!
Vacker miljö..
Möjlighet att köpa till mer service i form av mockning, häst i skrittmaskin etc.
 
Stora boxar?
12 kvm, utebox med högt till tak och luftspalt, tycker det är helt suveränt!

Värme i stall (delar av)?
Stalldelen med uppställningsplatser är inte uppvärmd men sadelkammaren är

Toalett?
Finns inne i huset

Ridhus?
Köper ridhuskort i ett privatägt ridhus som nästan alltid är tomt 4 km från stallet

Service?
Allt ingår utom mocking som går att köpa till. Jag hjälper dock självklart till med utsläpp, lunch och insläpp om jag ändå ska ut vid de tiderna

Ytor att förvara foder/prylar?
Foder och strö håller ägaren med så det behöver jag inte fundera över. Förvaras väldigt bra.
Finns bra med plats i övrigt

Stora hagar?

De räcker till, inga hemska rutor utan rejäla gräshagar.

Upphängningsmöjlighet?
Bra

Putsvänligt?
Jajemen

Ordning och reda?
Ja, den biten sköter jag och jag är pedant så kan inte klaga

Duschspilta MED varmvatten?
Absolut!

Träningar?
Tränar dressyr och ibland även hoppning för stallägaren som är utbildad ridlärare och superbra!

Stallkompisar?
Är ensam inackordering, underbart! Jag och stallägaren umgås även utanför stallet så jag kan verkligen inte klaga

Pentry?
Nej, skulle jag vilja värma något är jag välkommen in

Omklädningsrum?
Nej och det är inget jag saknar

Närhet?
2 km

Ridvägar?
Mycket bra!

Vad mer?
Finns en väldigt bra och väldränerad ridbana. Bra parkering för släpet. Hundarna får följa med.
Allt är verkligen bra och jag trivs så himla bra!
 
Stora boxar? Inte jättestora men fullt lagom till mina islandshästar som ändå mest går ute.
Värme i stall (delar av)? Nej, kallstall
Toalett? Vårt hus står typ 50 m från stalldörren och där finns två toaletter
Ridhus? Nej, men finns 5 km bort och 1,5 mil bort ifall jag vill låna
Service? Nej, jag sköter allt själv. Hjälp av mannen någon enstaka gång.
Ytor att förvara foder/prylar? Det finns!
Stora hagar? Japp!
Upphängningsmöjlighet? Japp!
Putsvänligt? Ja det går att vara både i stallet, källaren och uppe i huset om jag vill.
Ordning och reda? Jag bestämmer så det är precis den ordning jag vill ha.
Duschspilta MED varmvatten? Ingen duschspilta men lätt att dra ut vattenslangen ur källaren och duscha med varmvatten.
Träningar? Nej så får jag åka.
Stallkompisar? Nej (och det är så jag vill ha det också)
Pentry? Nej, om man inte räknar köket inne i huset.
Omklädningsrum? Behövs inte då huset är så nära
Närhet? Lagom tycker jag
Ridvägar? Mycket bra!
Vad mer? Plats för allt årshö på en gång till min två islandshästar. Bra belysning på inne och ute. Lunchgrind så vi kan fodra 4 ggr per dygn trots heltidsjobb, dagtid.

Har hästarna hemma, sköter allt själv, precis så som jag trivs bäst! :) Inte värst lyxigt på något vis utan mer litet och mysigt. Men jag älskar det och älskar att sköta mig själv och vara själv.
 
Vad som gör en plats till hästmeckaberor ju på vad man eftersöker. I sthlm finns välskötta ridvägar på djurgården, all lyx, och jäkligt dyra hyror. I skåne finns troligen vacker miljö att rida i, billiga hyrir, fina hagar.

Stora boxar - 3x4 m hade min häst installad.
Värme i stall (delar av) - i sadelkammare/fikarum
Toalett - 50/50, inget jag behöver
Ridhus - 50/50, inget krav
Service - fodringshjälp, men ingen övr service. Det finns men jag har aldrig behövt det.
Ytor att förvara foder/prylar - ja
Stora hagar - ja
Upphängningsmöjlighet - Inte egen plats men gem utrymme
Putsvänligt - nej
Ordning och reda - ja
Duschspilta MED varmvatten - nej
Träningar - nej
Stallkompisar - ja
Pentry - oftast inte
Omklädningsrum - nej, det finns ju sadelkammare
Närhet - ja
Ridvägar - inte skyltade ridvägar, men natur att rida i
Vad mer - lösdrift
 
Där jag står nu finns inte ens varmvatten. :o Men hästen har det bra ochcdet är viktigare. Har stått på ställen med nyrenoverat kök o dusch, större än i mitt eget hem, tom en pub. Men det var inget jag utnyttjade.
 
Stora boxar? - Rätt så. 10 kvm, öppna upptill så luftiga.
Värme i stall (delar av)? - I sadelkammare, kontor, våtutrymme, toa, foderutrymme osv.
Toalett? - Ja och tvättmaskin :)
Ridhus? - Ja 2 st. Ett stort och ett mindre.
Service? - Ja. Allt utom mockning och förberedande för maten på vardagar.
Ytor att förvara foder/prylar? - Ja :) Rymligt med.
Stora hagar? - Allt från små till stora ängshagar.
Upphängningsmöjlighet? - 2 sadelhängare, 1 tränshängare + halv stor garderob.
Putsvänligt? - Jupp :)
Ordning och reda? - Oh ja! :D
Duschspilta MED varmvatten? - 2 uppställningsplats med både varmt + kallt vatten.
Träningar? - Vi har väl 4-5 tränare som kommer hit plus egna ridinstruktörer.
Stallkompisar? - Kompisar är fel ord men vi kommer alla överens och kan ha kul ihop i stallet.
Pentry? - Yes.
Omklädningsrum? - Gör man på toa/sadelkammaren.
Närhet? - 950 m hemifrån.
Ridvägar? - Massor!
Vad mer? - 3 ridbanor vara en belyst hopp och en dressyrbana. Terränghinder. Uppställningsplats för transporten, cafeteria, tävlingar på hemmaplan. 30 min till närmaste klinik med släp. Grovfoder med BRA värden + halm ingår i stallhyran som är pinsamt billig (1900 kr/mån inkl moms!)

Jag ser mig som bortskämd. Har iof stått på "fina" anläggningar innan där mycket av detta ingått men just närheten hem är det som skämmer bort mig för man går till stallet på 10 min :) !
 
Stora boxar? Ja tillmina shetlandsponnyer annars vanlig på ca 20 kvadrat sam en lösdrift.
Värme i stall (delar av)? Nej.
Toalett? Hemma i huset ca 20 meter från stallet.
Ridhus? Nej.
Service? Nej.
Ytor att förvara foder/prylar? Ca 20 kvadrat som skall samsas med hö.
Stora hagar? Ok.
Upphängningsmöjlighet? I tvättstugan. Mycket poppis hemma ;)
Putsvänligt? Ja.
Ordning och reda? ja.
Duschspilta MED varmvatten? Nej men vattenslang som går att ansluta till varmt vatten.
Träningar? Nej.
Stallkompisar? nej.
Pentry? Nej bor nära stallet.
Omklädningsrum? I huset i hallen.
Närhet? Ja mycket nära.
Ridvägar? Nja.
Vad mer?

Mvh
Pudlan
 
Stora boxar Är allt från 8,5 kvm - 12kvm, min står i en av de stora.

Värme i stall (delar av) Sadelkammaren och ett pumprum

Toalett Bajamaja

Ridhus 20*40m med ganska mycket hindermaterial

Service Man kan köpa till morg.fodring/utsläpp och intag vardagar

Ytor att förvara foder/prylar Grovfoder körs in av de som sköter utsläppet, strö köps in gemensamt var tredje månad. Alla har en plats på loftet som är ca 10 kvm och en del i annt fd stall för strö. Sadelkammare med en garderob och två sadelhängare

Stora hagar 15 hektar året runt hage för blandflock, kuperad, mindre hagar på ca 1500kvm för de hästarna som inte går där.

Upphängningsmöjlighet finns linor i det fd stallet för täckesupphängning, torkar väl på en dag ca

Putsvänligt finns tränshängare och varmvatten

Ordning och reda ganska, drivs som kollektiv för övrigt så egenansvar gäller utöver stallreglerna

Duschspilta MED varmvatten Duschspilta med kallvatten, varmvattenberedare i separat rum = hink

Träningar Dressyrträningar för C-tränare som jag anordnar, annars får man ta dit egen

Stallkompisar 18 hästar på anläggningen så det finns flera att rida ut med och snacka med.

Pentry Finns litet fikarum i fd stallet med mindre faciliteter

Omklädningsrum får bli sadelkammaren

Närhet 10 min till Malmö

Ridvägar Finns flera, mindre skog ca 20 min skrittväg, rekreationsområde 20 min skritt, fd grustag med ridstigar 10 min skritt

Vad mer
Terrängbana, ridbana och enklare gräsbana finns också på plats
 
Stora boxar?
Lösdrift, men skulle hästen stå på box så vill jag ha MINST nio kvadrat, helst 12 till henne, en C-ponny på 137-138 cm.

Värme i stall (delar av)?
Uppvärmd sadelkammare.

Toalett?
Nja, i huset som stallägaren bor i.

Ridhus?
Ja, i grannstallet :)

Service?
Inack mockar lösdrift +fodringsyta en dag i veckan.

Ytor att förvara foder/prylar?
Foder ingår, ok med utrymme till prylar.

Stora hagar?
Helt okej och möjlighet att dela upp efter hull och andra behov som kan uppstå.

Upphängningsmöjlighet?
Finns men inget jättemycke. Å andra sidan i stor sett bara jag som täckar.

Putsvänligt?
Funkar

Ordning och reda?
Funkar för mig.

Duschspilta MED varmvatten?
Ingen alls, men jag har aldrig känt behov av att bada hästen.

Träningar?
Japp, i grannstallets ridhus.

Stallkompisar?
Verkar vara ett gäng sköna tanter, men flyttade just in, så vi får se.

Pentry?
Finns så man kan fixa kaffe iaf.

Omklädningsrum?
Nä.

Närhet?
Relativt till större stad.

Ridvägar?
Ska vara OK.

Tyvärr så får man dra ner på kraven om man vill ha hästen på lösdrift, iaf här. Hade gärna haft lite lyxigare sadelkammare och varmt stall tex, men den komben verkar ovanlig här i krokarna.
 
Jag är jättebortskämd.

Stora boxar? JA
Värme i stall (delar av)? JA i sadelkammaren
Toalett? JA
Ridhus? JA
Service? JA, så mycket som man vill
Ytor att förvara foder/prylar? JA
Stora hagar? JA
Upphängningsmöjlighet? JA
Putsvänligt? JA
Ordning och reda? JA
Duschspilta MED varmvatten? JA
Träningar? JA, både hopp och dressyr
Stallkompisar? JA, toppenkamrater!
Pentry? JA
Omklädningsrum? NJA, vi har uppvärmd sadelkammare och toalett men inget specifikt omklädningsrum.
Närhet? 1 mil dit.
Ridvägar? JA, massor
Vad mer? Full hinderpark, 2 belysta ridbanor, möjlighet att köpa foder via gården, möjlighet att ha hästen ute dygnet runt på sommaren.
Vart håller du till och vad betalar du? Det låter som himlen!
 
Har insett hur bortskämd jag är när det gäller stall och dess faciliteter. Har flyttat från en liten stad till det så kallade "Hästmeckat" (Skåneland) och hästen har fått följa med. Men vad jag inte förstod var svårigheten att hitta ett likvärdigt stall som mitt gamla.

Så, vad är du bortskämd med?

Stora boxar?
Värme i stall (delar av)?
Toalett?
Ridhus?
Service?
Ytor att förvara foder/prylar?
Stora hagar?
Upphängningsmöjlighet?
Putsvänligt?
Ordning och reda?
Duschspilta MED varmvatten?
Träningar?
Stallkompisar?
Pentry?
Omklädningsrum?
Närhet?
Ridvägar?
Vad mer?

(Nu är jag inte bortskämd med allt detta, men måste erkänna att Hästmeckat har gjort mig besviken, trodde mer om hästvärlden i Skåneland)

Vi hyr ett stall där det ingår belyst ridbana,hagar,varmt stall,sadelkammare och loge.

Det ingår även hindermateriak, världens bästa hyresvärdar som ställer upp om vi behöver ha hjälp. De harvar ridbanan så fort de sett att vi ridit.


Varm och kallvatten, belysning vid hagarna.


Vi är bortskämda med priset och hur hjälpsamma ägarna är :)
 
Jag har vistats i stall av varierande standard men alla har haft värme och ridbana och de flesta toaletter så gällande dessa faciliteter är jag väl bortskämd. Bor och har häst i Stockholmstrakten.

I mitt nuvarande stall:

Stora boxar?
Ja, hyfsat.
Värme i stall (delar av)?
Utebox men varmt i själva stallbyggnaden och i det kombinerade fika-och omklädningsrummet där även utrustning förvaras.
Toalett?
Ja, uppvärmt torrdass.
Ridhus?
10 min skritt bort.
Service?
Alla pass ingår, vatten i hagar byts. Får betala 40:-/dag om man vill ha det mockat och fixat till hästen.
Ytor att förvara foder/prylar?
Ok utrymme med möjlighet att låsa och 2 sadelhängare, rum för fodertunnor, extra rum på loftet.
Stora hagar?
Ja, en stor hage där 7 hästar går. Några lite mindre till övriga hästar.
Upphängningsmöjlighet?
Finns inte för täcken.
Putsvänligt?
Nej.
Ordning och reda?
Ja.
Duschspilta MED varmvatten?
Nej men slang dras ut ur stallet med varmvatten så får man duscha hästen ute.
Träningar?
Då och då, tränar mest i ridhuset då vår volt är liten.
Stallkompisar?
Står inte så många i stallet men de som finns är trevliga och okomplicerade
Pentry?
Kombinerat fikarum/omklädningsrum/förvaringsutrymme. Vattenkokare och mikro.
Omklädningsrum?
Se ovan.
Närhet?
200-300 m från busshållplats.
Ridvägar?
Många och långa.
Vad mer?
Finns en liten ridbana men den fryser ofta på vintern och blir stenhård. Hindermaterial man kan köpa in sig på.
 
Stora boxar? Jag har rätt små hästar, under 160 cm i mkh och boxarna är på ca 10,5 kvm
Värme i stall (delar av)? Uppvärmd sadelkammare, stallet är isolerat men en uppvärmt men håller +grader även ner mot -20.
Toalett? Stallet är på min gård så ja, jag har nära till toalett :)
Ridhus? 3 mil till närmsta ridhus
Service? Ja när maken sköter passningen när jag jobbar ;)
Ytor att förvara foder/prylar? Jepp, stor loge, flera byggnader.
Stora hagar? Vinterhagen är på 2,5 ha men då jag har känsliga hästar går dom på mindre hagar på sommaren.
Upphängningsmöjlighet? Jepp
Putsvänligt? Jepp
Ordning och reda? Absolut!
Duschspilta MED varmvatten? Nej!
Träningar? Jag åker 3-15 mil för träning beroende på vart det är. Oftast ca 7 mil enkel för träning mot kor (är westernryttare).
Stallkompisar? Nej...bara hunden och maken :D
Pentry? Nej men har en vattenkokare.
Omklädningsrum? Nej!
Närhet? Stallet är ca 50 meter från huset.
Ridvägar? Svårslaget! Milsvida stigar genom tuff terräng. Behöver sällan rida på väg.
Vad mer? Inget mer, goda grannar och fantastiska markägare då som gillar inslaget med hästar.
 
Ska byta stall i helgen och det var riktigt svårt att hitta något som motsvarar det jag är van vid, men det ser ut såhär:

Stora boxar? Ja minst 12 kvm i min hästs box
Värme i stall (delar av)? Nej tyvärr, påverkar ju inte hästen så det är inte särskilt negativt, men hade varit smidigt.
Toalett? Nej, det har jag dock aldrig haft i stall.
Ridhus? På 10 min köravstånd
Service? Alla pass ingår, mockning och foder fixar man själv (kan inte låta någon annan göra det ändå ;))
Ytor att förvara foder/prylar? Skåp och hängare finns fullt tillräckligt.
Stora hagar? JA! Något som ett tag verkade klipp omöjligt att få tag på.
Upphängningsmöjlighet? Ja
Putsvänligt? Nja, kallt överallt men jag tar hem och putsar.
Ordning och reda? Det är som ett stall, lite hö här och där, lite grejer men inget smutsigt eller utspritt.
Duschspilta MED varmvatten? Yes, stort krav från min sida.
Träningar? Finns massor i ridhusen runt omkring.
Stallkompisar? Får med mig hästens bästa kompis från nuvarande stallet (och hennes ägare, min kompis såklart), så det blir jättebra
Pentry? Nej
Omklädningsrum? Nej
Närhet? ca 20 min
Ridvägar? Massor
Vad mer? Ridbana, andra unghästar att leka med, inga täckesbyten tyvärr, hö och spån finns där att köpa direkt av dem.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp