Hur bra är viktmåttband?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 2 908
Sv: Hur bra är viktmåttband?

Jag mätte rakt jag.. ska ut och testa det du sa! Tror hästen börjar bli trött på mig nu :D

det har jag inget som helst minne av hur jag gjorde... særskilt inte så hær i tenta-tider, då ær det tomt på allt annat! (just nu kryllar det av maskar och bakterier i huvudet :D)
Såg att mina bilder inte funkade, testar igen.
klickbara, førsta bilden, vægd 415 kg

andra bilden, 450 kg?

nu har jag mätt om och då visade det 460 när jag spände hårt.. är ju bättre än 450 iaf :) även fast jag har svårt att förstå vad hästen vikt, egentligen, har att göra med vad den orkar bära.. det kan väl bara ge ett visst hum.. har väl mest av allt med muskler och benstomme att göra..

Inte spänna hårt eller, bara sträck bandet. Tänk som om du ska mäta ditt midjemått, bandet ska ligga an och vara sträckt, men du ska ju inte 'dra åt hårt'.

asså det var så jag menade;) jag menade inte hårt hårt utan hårt sträckt

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
859
Senast: Hermelin
·
Mat Från och med idag kan man rösta på Årets matbluff 2024: https://www.aktavara.org/212780/rosta-matbluff-2024 Vilken vara får din röst... 6 7 8
Svar
158
· Visningar
7 373
Senast: Mineur
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 950
Senast: Roheryn
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 605
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka