Hur breda är era hästar över ryggen?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 763
Sv: Hur breda är era hästar över ryggen?

Geisli skrev:
Min islänning är 130 grader bred...Nån som klår det månntro?? ;)

Visade min mankmall till en sadelsäljare som sa att jag behövde ha en sadel i storlek 42! :cool:

Oj jösses.. Nä det slår vi inte :p

Vimzis skrev:
Min häst kommer inte långt efter.
Har förvisso inte mätt honom men kan tänka mej att det hamnar på 120 grader eller nåt..om inte bredare..:crazy:

Nu måste jag ju mäta honom för ni hittade på en sån hör tråd..;) :D

Ja, klart du måste.. :D Du slipper inte undan så lätt! :devil: :angel:

Min pålla är 120, inte trodde jag hon var SÅ bred :crazy:

Mitt halvblod ligger på ca 130 grader. Har fått måttsy en Montségur efter hennes rygg då det är svårt att hitta både engelska sadlar och westernsadlar som passar. Folk brukar fråga om hon är en kallblodskorsning :)

Mitt halvblod var 80 grader om jag nu mätte rätt, men jag vet att hon är väldigt smal över ryggen....

*skakar tass*...en klubb för 130 plussare kanske?? ;-)

Nej 120 plussare, jag vill ju också vara med :cry: ;)

Hihi.... din kanske fläskar till sig under någon del av året så han kvalar in ändå...??

Min ena vännina har haft en fjording, på 80-talet, som Stübben fick specialsy en sadel till..
Han hade i deras mått 27!!!!
En FJORDING!!!!
Och han var absolut INTE mager utan "normalt" musklad...reds dock ca 2-3 timmar 6 ggr/vecka....
Men ändå...27 i bomstorlek på en fjording.....
Var hur otrevlig som helst att rida barbacka på....;)

Geisli skrev:
Hihi.... din kanske fläskar till sig under någon del av året så han kvalar in ändå...??

Hon :idea: ;) Nej, hon är ju som bredast som hon är nu, på sommaren.. På vintern blir hon alltid smalare :cry: :D

Först trodde jag du menade 27 GRADER! Puh.. :crazy: DET hade varit en SMAAAAl häst!! :eek: :angel:

Liknande trådar

Utrustning Okej hörni, jag behöver hjälp av er som har riktigt breda hästar. Min nyförskaffade "coblet" är ca 120 grader vid bakom skulderbladen... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 859
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 617
Senast: ylvalill
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 514
Senast: Emiro
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 495
Senast: Rimfaxe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka