hur dela av hagar?

Empalie

Trådstartare
Ny pålle kommer på fredag, ett sto på fyra år. Jag har bestämt för att inte släpa ihop direkt utan låta de gå i hagarna bredvid varandra ett tag först. Men hur delar jag bäst av. Hur bred kanal mellan ska man göra? Ska de kunna nosa på varandra över staketet? Hmm tips mottages tacksamt!

Sv: hur dela av hagar?

Beror nog lite på vilken typ av hästar det är. Är de den typen som blir helvilda när det kommer nya hästar eller tar de det med ro?
Om de är av den lite vildare sorten kan du ju börja med en bredare kanal så de kan se varandra, men inte nosa på varandra helt, sen låta dem nosa efter nån dag eller så, och funkar det bra så släpp ihop.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 494
Däggdjur Hej! Har för två veckor sen köpt min sons första husdjur. Efter noggrant övervägande landade det i två gerbiler. Buren var inköpt och...
Svar
2
· Visningar
420
Senast: Breen
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 416
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
928
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V