Bukefalos 28 år!

Hur duktig ska man vara för att gå hippologen?

3 år är det väl? 1 på flyinge och 2 på strömsholm? Ellerär de ändrat, ska föresten ha föreläsning nästa vecka om hippologutbildningen.

Jo jobb finns det ju alltid, men dom är inte så välbetalda som en hippolog "ska" få betald.

Jag tror det räcker med att man går ridledarutbildningen/ridlärarutb. om man vill jobba som ridlärare.

Och dom jobb jag sett utomlands har mest vart hästskötare, men många jobb finns det!
 
näe... inte vad jag har läst iallafall...
1:a året läser stallcheferna, ridlärarna och de som går trav/galopp på flyinge..2:a året läser stallcheferna på flyinge, ridlärana på strömsholm och trav/galopp på wången

jasså, vart ska den hållas någonstans??...närdå?? är jätteintresserad av utbildningen...

kanske inte.. men om man nu har gått den har man ju iallafall den behörigheten att få mer i lön. Sen bror det väl lite på vart mna får jobb och hur "kräsen" man själv är med vart man vill jobba.
 
ridledare hålls varje sommar är 2 veckor jätte intensivt. Har för mig att den kostar 12.300:-

Ridlärare är 1 år på strömsholm om jag minns rätt, alla sånna utbildningar finns på ridsport.
 
va ?? nu hänger jag inte med alls...vad pratar du om för nånting nu??
vi snackade ju om hippologutbildningen...

ridledare hålls varje sommar är 2 veckor jätte intensivt. Har för mig att den kostar 12.300:-

Ridlärare är 1 år på strömsholm om jag minns rätt, alla sånna utbildningar finns på ridsport.

vad har det med saken att göra??
 
ursäkta... =) jag menade vart den där informations/föreläsningen om hippologutbildningen skulle hållas och när???
 
Den är för oss som går i Häst3 på Jällaskolan, Uppsala. Det är precis som när andra högskolor kommer till gymnasium. Men vi e ju inte som ett "vanligt" gymnasium...
 
okej... osis för mig då... du kanske har lust att pm:a mig å skriva något om vad de pratade om... ??
 
om man går ett normalt hästgymnasium så är det först ett år på flyinge sen ev ett till på flyinge eller ett på strömsholm beror på inriktning :smirk:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 945
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 172
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 014
Senast: Farao
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 670
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp