Hur duktiga är ni...

Sv: Hur duktiga är ni...

Jag är mer fast i finklädersträsket. Har köpt mycket fina kläder på Tradera, och det använder jag på öppna förskolan. Lite Me&I har vi också, men allt begagnat.

Mysbyxor och t-shirt har Elis hemma. Jag tycker om att klä upp mina barn, och ser inget fel i det. Jag går själv inte i mysbyxor till öf.

Andra göra som dom vill, och jag gör som jag vill.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Tycker det är helt sjukt´med dyra bebiskläder när dem ändå växer så enormt fort.

Vi köper nästan allt på Tradera. Där kan man även hitta kvalitétsmärkeskläder för billig peng.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Finns det färger som hör till endera könet, menar du? Eller blir rosa en "redig killfärg" när mina pojkar har det på sig?

Hehe, ja kanske det kanske...

Det jag menar är att här (i min BVCgrupp) har inga flickor rosa förutom min. Det tycker jag är fånigt åt andra hållet, känns mer som att verkligen betona att rosa är mesigt. Och det är ju definitivt inget barn under ett år som väljer sina kläder själv.

Jag accepterar i stort sett att mina pojkar (5 & snart 7) väljer kläder själva, så länge de är i en för mig rimlig prisnivå. De skulle aldrig drömma om att ta på sig något rosa tråkigt nog, däremot gärna rött el orange. Söndertrasade kläder (jeans oftast) är dock absolut förbjudet att ta på sig. Basta.

Men på dagis däremot har vi iaf EN kille som glatt klär sig i rosa, och det gör mig glad! (Och massor med tjejer såklart, för då kan de ju välja själva om de vill vara prinsesslika eller grabbigt "tuff" med en blå biltröja...)

Nu blev det kanske lite trådkapning här...:crazy:
 

Liknande trådar

Småbarn Är lite fundersam över en grej med min 3.5åring. Det är en härlig kille med mycket fantasi och funderingar, är pratsam, älskar...
2
Svar
30
· Visningar
5 601
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Hej. Inte varit aktiv på flera år men nu är jag helt rådvill och behöver hjälp så vänder mig hit i hopp om hjälp. Jag har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 480
Senast: ako
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 480
Relationer Jag är ingen ny användare, bara ett anonymt nick, då det finns saker jag inte vill prata öppet om, som sårar, som gör så ont i själen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 397
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp