Hur duktiga är ni...

vippan

Trådstartare
...ja, alla föräldrarlediga... hur "duktiga" är ni på att gå på div aktiviteter, öppen förskola, babysång - sim - rytmik osv. :confused:
Måste erkänna att jag inte varit så aktiv men känner väl att det börjar bli dags. :idea: Grabben är snart 11 mån och vi sticker till öppna förskolan på torsdag. Då blir det premiär...
 
Sv: Hur duktiga är ni...

...ja, alla föräldrarlediga... hur "duktiga" är ni på att gå på div aktiviteter, öppen förskola, babysång - sim - rytmik osv. :confused:
Måste erkänna att jag inte varit så aktiv men känner väl att det börjar bli dags. :idea: Grabben är snart 11 mån och vi sticker till öppna förskolan på torsdag. Då blir det premiär...

Låter som om du "skött dig" utmärkt! Jag tror verkligen inte att barn som är yngre än din lille behöver stimuli utifrån. Mamma duger utmärkt, el pappa såklart;). Det är nog mer vi vuxna som vill träffa andra vuxna, sjunga kan man ju göra hur mycket som helst ensamma!

Personligen funderar jag på att gå på babysim med min tös, men det blir den enda organiserade aktiviteten. Tittar på andra bebisar gör hon ju ändå, vi har babybom i mitt stall!!
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Jag går på babycafé på öppna förskolan varje torsdag med Ronja, har gjort det i en månad nu. Visst att man kan sjunga hemma, men Ronja verkar tycka att det är kul att titta på de andra också.
Ibland somnar hon där och får ligga i en säng annars brukar hon sova bra när vi kommer hem, någon som annars sällan händer.

Annars brukar jag mest se till att vi kommer ut och går varje dag oavsett väder, brukar bli ett par timmar vi är ute iaf.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Nej, sånt är jag inte på. Jag är duktig på andra sätt i stället ;). Jag går ut 2 ggr/dag med hunden och bebben varav 1 tur är en långtur. Sen är det ju allt här hemma som ska skötas.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Var på ÖF idag för 1a gången, för att jag ska träffa andra människor ;)

Babysim ska jag börja på, gud vad härligt och bada i en så varm bassäng.


Jag tror inte bebisarna bryr sig, när de blir större och börjar leka så är ju ÖF jätte bra för barn som inte träffar andra barn, kanske inte har några syskon, bor på landet och itne går på dagis.


Rasmus vaknak kl 7, vi åkte kl 9 och hemma kl 12, han sov 10 minuter på ÖF och har nu sovit som en gris i över 1 timme här hemma ;)
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Jag har en son på drygt 6 månader och kan ärligt säga att jag inte varit på något sådannt alls. Känner inget som helst behov av det för egen del & har då struntat i det. Tror inte att Emil skulle haft så mkt utbyte av det heller?

Jag har mina vänner & våran släkt som vi umgås med där det finns både vuxna, ungdomar och barn. Har fullt upp med att ens hinna med & träffa dom och känner inget som helst behov av att lära känna nya människor.

Men till hösten då han blir året så kanske det blir aktuellt. Då kanske Emil behöver det för hans del och då skulle vi ju naturligtvis gå på ÖF el dyl.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Jag har aldrig haft något behov av överdrivet många aktiviteter, vi är ut mycket hos min häst och barnen får lära sig mycket där.

Däremot behöver de andra barn, så sedan ett år tillbaka går vi på öppna förskolan.

Babysim tycker jag är så himla dyrt :o
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Gick på öf nån period när Emil var runt 6 månader. Sen nån period när han var runt 1 år. Men nja, det var så tråkigt folk där.

Sen gick vi på babysim en termin men det var mest för att det är mysigt! Emil brydde sig inte om de andra barnen så mkt.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Babysim tycker jag är så himla dyrt :o

Hur mkt kostar det?

Det funderar jag faktiskt på, nu när vi flyttat till en by där det finns badhus. Förrut hade vi nästan 10 mil till badhus. :( Nu vet jag inte om det finns babysim här då det är en liten by & litet badhus. Men annars kan man väl åka dit själv och bada/simma med barnet. :idea:
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Jag har bara vart på sådan "aktivitet" med en föräldragrupp på BVC. Där pratade vi om mat.

Öpnna Förskolan här är i kyrkan och jag känner inte för att få dit.

Jag vet inte hur mycket aktiviteter det finns i den här kommunen faktiskt..

´Baddräkt vill jag inte visa mig i än så länge-.

Har letat på nätet men kan inte hitta nån info om babyaktiviteter i kungälvs kommun.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur duktiga är ni...

Jag måste erkänna att jag är urdålig på att gå på aktiviteter med min 1,5åring. Men iofs så är hon med på de större barnens aktiviteter fotboll 5dagar i vecka och ridning under vintern så är det innebandy 3dagar i veckan. och där finns det barn ihennes ålder så dom brukar "leka" där.

När de stora tjejerna (15,14) var små så var det Öppna förskolan 3 daga i vecka och kyrkis 1dag/vecka (inte för att jag el min sambo är krisna utan jag tog det iställe för dagis. Det slutade med att jag fick jobb på Öppnan förskolan,

Annars så har man ju så mkt här hemma som ska hinnas med.

Jag tror inte att barn under 9-10månader berhöver så mycket stimulans utifrån.

Kramar från mig
 
Sv: Hur duktiga är ni...

När jag var hemma med Jason var jag på ÖF en dag i veckan från att han var ca 6 veckor till han var 4 månader.
Både jag och han fick utbyte av det.
Jag fick träffa andra småbarnsföräldrar och komma hemifrån.
Jason fick komma ut bland folk och se "världen" vilket han tyckte var mycket roligare än att gå hemma med morsan heeela tiden.

Skulle gått på babysim men det blev aldrig av.

Var på två träffar med BVC, men då Jason var nästan ett halvår större än de andra barnen så fick vi inte ut så mycket av det. Jason kröp mest runt och rev ut skötväskor och nöp i de andra bebisarna:o:crazy::angel::D

Dagliga promenader med vagnen var det.
Sen så träffades vi som gick i föräldrargrupp ihop som gravida med jämna mellanrum och gör fortfarande då barnen nu är ett år gamla.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Har aldrig varit på såna aktiviteter, alltså föräldra eller bebis aktiviteter under hela min föräldraledighet, har inte intresse av det.
Min son är inte ännu så intresserad av jämnåriga heller & jag kan inte umgås med folk som har barn som enda gemensamma intresse, det skulle kännas ointressant för mej.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Här kostar de 1.375:- för 7 tillfällen!

Jag har precis anmält Rasmus, och efter de 7 tillfällena med instruktör kommer jag bada själv för 20:-/ggr
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Det enda vi går på är föräldraträffarna på bvc, det känns som att det räcker än så länge. Lovisa tyckte det var superkul idag att titta på de andra bebisarna så snart kanske vi kan gå på lite ÖF.
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Ja, det låter som jag inte behöver ha dåligt samvete... :) Det är egentligen mest andra som tycker till att "ni måste ju gå på kyrkis (vår öppna verksamhet är också samordnad av kyrkan), varför är aldrig ni där?" osv. Även om jag tycker att vi har en bra tillvaro, vi är ute flera timmar om dagen, träffar kompisar ibland, åker till stormarknader osv, så börjar man ju tvivla på sig själv emellanåt :crazy:.

Och en sak till... jag vet inte hur det är hos er men här är det värsta märkesklädeshysterin :cool:. När man går på kyrkis ska man vara uppklädd till tusen i senaste katvig, molo osv. och tänkomman använder samma kläder 2 gånger i rad :angel:Visst är det kul med kläder men det är verkligen helt sjukt här...:smirk:
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Och en sak till... jag vet inte hur det är hos er men här är det värsta märkesklädeshysterin :cool:. När man går på kyrkis ska man vara uppklädd till tusen i senaste katvig, molo osv. och tänkomman använder samma kläder 2 gånger i rad :angel:Visst är det kul med kläder men det är verkligen helt sjukt här...:smirk:

och här är det tvärtom! helst ska det vara begagnat i flera led, o stickat o virkat... Jag har mycket beggat, men bara sånt som ser fräscht ut! Jag är dessutom den enda tycker jag mig ha upptäckt som klär min tjej "tjejijgt". Jag älskar rosa själv, o har två grabbar sedan tidigare, så jag är superglad att få klä min sessa i rediga "tjejfärger"!!!

När hon blir äldre kommer hon säkert bara klä sig i svart...:D
 
Sv: Hur duktiga är ni...

Var tvungen att vara mer eller mindre isolerad första året pga deras infektionskänslighet. Efter de blev ca ett år försökte vi träffa andra hemmamammor och barn 2-4 ggr/v.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har varit helt ledig från mitt jobb i snart ett år, och har ungefär en månad kvar tills jag ska börja jobba. Nu är barnen ett...
Svar
13
· Visningar
1 597
Småbarn Är lite fundersam över en grej med min 3.5åring. Det är en härlig kille med mycket fantasi och funderingar, är pratsam, älskar...
2
Svar
30
· Visningar
5 601
Senast: Lipperta
·
Övr. Katt Hej. Inte varit aktiv på flera år men nu är jag helt rådvill och behöver hjälp så vänder mig hit i hopp om hjälp. Jag har alltid haft...
Svar
13
· Visningar
1 480
Senast: ako
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
15 480

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp