Hur eller vad gör man?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Isaac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 925
I

Isaac

Jag har en liten undran, det är så här att jag har en jätte mysig valp som är hur go på alla sätt, men han bits så in i sjutton.
Jag har gett han tugg ben, leksaker osv.. som han kan bita i men det hjälper inte riktigt. Så till min undran vad kan man göra för att han ska ge upp det här bitandet??

Sv: Hur eller vad gör man?

Skrik "aj" och tvärstanna med det ni gör.

Lär valpen att när man tuggar på folk så slutar det roliga, bums. Beröm med att återuppta leken, eller vad ni höll på med, så fort den slutar.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 434
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 804
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 412
Hundträning Mina hundar har aldrig varit intresserade av leksak som belöning när man tränar och tävlar, dom tittar bara på mig och väntar på den... 2
Svar
20
· Visningar
733
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka