Hur exakt med dagistider?

Sv: Hur exakt med dagistider?

Är du ironisk eller menar du allvar? Hoppas ironisk för jag är iaf född på -80 talet och har inga problem med att passa tider (jo, ibland är jag lite för tidig iof)

:rofl::rofl:

Inget illa menat mot TS, men tror att det där inlägget var ett hejdundrande skämt.:p

Nej, nej jag skojar inte. Jobbar på en mottagning. När vi kallar folk är det mer regel än undantag att de som kommer sent är födda på 80-talet.

Sedan att inlägget var raljerande och vida överdrivet är en annan sak men faktum kvarstår och det visar våran statistik på kliniken, 80-talisterna är de som har svårt att passa tider. De är också så att när de är "endast" 10 minuter sena så anser många av dem att "det inte är så farligt" trots att de inte har insikt i hur kösystemet är utformat.

Senast ändrad av en moderator:

Äh det finns många som irriterar sig på att det faktiskt finns tider att passa på förskolan. Man kan ju knappast gå på banken 10 min innan den öppnar. Men efter öppningstid kan man ju komma i princip när som helst bara man kommer innan stägning. Man kan ju heller inte öppna dörren på banken efter stägning, men det går bra att komma före stägningen. Många tror, precis som barnen, att förskolepersonalen sover på förskolan och inte har några start- och sluttider att passa. Det är bättre att ta i sina tider i överkant så slipper man stressa och passa minutrar. Jag kollar sällan/aldrig barnens tider. Enda gångerna vi ser över det är när vi märker att vi är för många eller för få i förhållande till barnen. Jag har aldrig räknat minutrar eller kvartar eller ens halvtimmar om jag ska vara ärlig.

Man kan inte precis jämföra att passa tex en tid för klippning/läkarbesök/bankmöte med att lämna/hämta på dagis.
I det första fallet så har man en exakt tid att passa, då kommer man såklart i tid, personligen är jag hellre en kvart för tidig och väntar en stund.
I det andra fallet gör det inget om jag lämnar mitt barn en kvart senare ibland, sä länge hon är i tid till samlingen klockan 9. Däremot kan jag inte komma en kvart tidigare och förvänta mig att det ska finnas personal till mitt barn.

Jättekul. Jag är dessutom INTE född på 80-talet och har inga som helst problem att passa tider. Men om jag kommer hem tidigare från jobbet vill jag inte vänta utan jag vill hämta min dotter för att umgås med henne.

Jag har stor respekt för förskollelärarna och vill underlätta för dem på alla sätt jag kan. Och att de 'blir av' med henne tidigare är väl knappast att ha svårt att passa tider? Och på mornarna säger de att de vill ha henne där innan 9. Och jag sa från början 'mellan kvart över 8 och halv 9' och det har inte varit något som helst problem. Då sa de bara att efter åtta och innan nio gick bra.

Tidstjuvar, som DU patar om, vill jag inte bli beblandad med, såna som kommer och går som de passar dem utan att inse att andra människor också har tider att hålla!

Äh det finns många som irriterar sig på att det faktiskt finns tider att passa på förskolan.

Är det sant på riktigt? Jag är så tacksam att den finns och att den fantastiska personalen bryr sig om mitt gryn, och jag vill faktiskt bara underlätta, och jag hade fått för mig att hämta tidigt (tex) bara var BRA, men så fick jag höra (av en bekant) att man inte fick hämta tidigare än man sagt heller för de blev så sura och de ville veta när man kom. Samma sak med att lämna senare. Därav undrade jag hur andra gjorde/tänkte och vad era förskolor säger.
Och ofta blir det lite skillnad när jag eller min man lämnar - jag är oftast på plats en kvart innan honom. Men det har personalen sagt är helt okej, som sagt så sa vi ju ett spann på en kvart när hon började. Och ibland har hon kommit något senare. Men jag står ju inte och bankar på dörren en timme innan de öppnat.

Liknande trådar

Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
500
Senast: DeCloe
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 091
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
829
Senast: Lillefrun
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
525
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka