Hur få bort hemsidan från datorn?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Jonnah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 089
J

Jonnah

Jag har ett litet problem, om man går in på en hemsida så ligger ju den kvar i minnet. Så om jag ska gå in på buke så kommer alla hemsidor mna besökt som börjar på b upp.
Jag följde en länk och hamnade på en ganska olämplig sida. Det var en porrsida helt enkelt, jag tycker väl inte det är något fel för dom som gillar det. Men jag tillhör inte dom och eftersom vi bara har en dator i familjen (bor med föräldrar) så vill jag helst inte att denna sidan ska komma upp igen.

Så snälla, går det på något sätt att få bort den? Vågar inte tänka på hur pinsamt det skulle vara om sidan dök upp för någon i familjen.

Sv: Hur få bort hemsidan från datorn?

I internet explorer: Gå in i menyn tools, välj Internet options och välj sedan 'clear history'.

Tack så jättemycket för hjälpen. Det funkade!

Tack så jättemycket för hjälpen. Det funkade!
Att helt sopa igen spåren efter surfande är inte helt lätt, eftersom information även sparas i filer som är svåra att komma åt. Men bland de enklare sakerna att hitta är cookies, och sådana lär sidan du besökte ha skapat åtminstone någon på din dator. Namnet på cookien ger ofta viss ledning om vad för sorts sida som den skapats från... ;)
Om du använder Internet Explorer version 7 finns ett smidigt kommando för att rensa det viktigaste. Gå till Verktyg>Ta bort webbhistorik... och välj Ta bort allt... så blir du av med det mest uppenbara.

Okej, men är det lätt att "snubbla" över sån information, typ att mna helt plötsligt kan hitta det och de poppar upp eller nåt. Min familj är inte så kunnig på datorer, så om det är avancerat så oroar jag mig inte direkt.
Jag har för mig att vi har nån sorts block mot cookies, men inte säker. Kan man ha det? Har för mig att det stått på andra normala sidor att datorn inte tillåter cookies eller nåt liknande. Så då kanske det inte blivit nåt ändå.

Vad är cookies, är det sdånt som sparats? För en gång fick min syster ett mail från sin kompis och så var det en bifogad bild, och när hon öppnade den så fanns det typ alla bilder vi tittat på både våra egna sparade och bilder från internet i den filen. De kom från ingenstans, för komisen hade inte skickat detta. Det var över hundra bilder, typ från bilddagboken och googelsökningar och allt möjligt.
Kan detta ha varit något med cookies?:confused:

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 985
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 943
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 691
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 907
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka