Bukefalos 28 år!

Hur få katt att sluta äta tuttar?

Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Är dottern 6 år kanske det är dags att börja avvänja henne från napp?

Finns ju flera sätt, vissa barn kastar dem själva (jag, och jag hade minst 3 nappar samtidigt, 1 i munnen å 1 i vardera hand) andra lämnar napparna till kattungarna på skansen.
Vissa lämnar sina nappar åt tomten för tomten.
Andra förklarar att när man blir ett stort barn så börjar nappen smaka illa. Och ett valt datum penslas nappen med stopp och väx.

Eller så kör du stop och växt, tabasco osv på alla nappar så har du nog både en dotter och en katt som inte vill ha någon mera napp ;) Tror faktiskt katten är smartare än dottern, dottern tar nog lätt en napp som smakar illa medans katten har koll på vilka nappar som inte smakar illa.


Och det heter napp. Tutten sitter på mamma.
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

:rofl: haha :rofl:

Hade grymt roligt åt rubriken å dom första raderna på inlägget innan jag såg bilderna. Snacka om skum bild man fick i huvudet.

nån som sett fråga olle å dom där lösa tuttarna dom delar ut när dom kör jag har aldrig :rofl: :banana: :rofl:
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Är dottern 6 år kanske det är dags att börja avvänja henne från napp?

Finns ju flera sätt, vissa barn kastar dem själva (jag, och jag hade minst 3 nappar samtidigt, 1 i munnen å 1 i vardera hand) andra lämnar napparna till kattungarna på skansen.
Vissa lämnar sina nappar åt tomten för tomten.
Andra förklarar att när man blir ett stort barn så börjar nappen smaka illa. Och ett valt datum penslas nappen med stopp och väx.

Eller så kör du stop och växt, tabasco osv på alla nappar så har du nog både en dotter och en katt som inte vill ha någon mera napp ;) Tror faktiskt katten är smartare än dottern, dottern tar nog lätt en napp som smakar illa medans katten har koll på vilka nappar som inte smakar illa.


Och det heter napp. Tutten sitter på mamma.

Men det är ju inte sexåringen som har napp, det är 1,5 åringen;)
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

:rofl: haha :rofl:

Hade grymt roligt åt rubriken å dom första raderna på inlägget innan jag såg bilderna. Snacka om skum bild man fick i huvudet.

nån som sett fråga olle å dom där lösa tuttarna dom delar ut när dom kör jag har aldrig :rofl: :banana: :rofl:

Hahaha!
Ja det hade vart nåt..:rofl:
Nja, såna har vi inte högkonsumtion på här hemma. :D
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Och det heter napp. Tutten sitter på mamma.

Har alltid sagt tutte.
Egentligen heter det väl "sugnapp".. Det låter mest konstigt.
Känns inte som att det spelar nån roll vad man kallar det..:D

Får väl testa mig fram och se vad jag kan göra åt saken angående katten och NAPPARNA. :bow:
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Men det är ju inte sexåringen som har napp, det är 1,5 åringen;)

Jaha jag förstod det som 6 åringen när jag snabbt läste igenom tråden.

Men jag tror ändå katten är smartare än barnet ;) Men det är ju inte bra att katten sväljer bitar av napparna. De kanske smakar välling och det är det katten vill åt?
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Men öh, kan det inte vara så att katten är svartsjuk på barnet? Jag har hört om katter som kissat på den sidan av sängen som den nya pojkvännen sover på, eller ännu värre en katt som bet av en liten bebis näsan.. Och! Kan inte stopp och väx vara farligt för en katt, jag menar det kanske inte är giftigt för oss men för en katt? Köp kattmynta till katten så kanske hon struntar i napparna sen? Eller, så ringer du till en veterinär..
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Men öh, kan det inte vara så att katten är svartsjuk på barnet? Jag har hört om katter som kissat på den sidan av sängen som den nya pojkvännen sover på, eller ännu värre en katt som bet av en liten bebis näsan.. Och! Kan inte stopp och väx vara farligt för en katt, jag menar det kanske inte är giftigt för oss men för en katt? Köp kattmynta till katten så kanske hon struntar i napparna sen?..
Nä.. Trulsa blir inte svartsjuk. :D
Jag känner den katten och det är helt enkelt inte hon..
Det är nåt med tuttar som smakar gott bara.
Och nån skrev att det kanske kan bero på vällingsmaken.. Ne, hon gillar inte välling när jag erbjuder det. Bara rynkar på näsan.

Eller, så ringer du till en veterinär..
Hmm... Kan han hjälpa oss? :angel::angel::D
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Min gamla katt käkade gummi o dyl när han ville rensa magen. Åt upp fötterna på mina barbies bla..suddgummin slank också ner.
Då avmaskade mamma honom och jag har för mig att det hjälpte.

Har du testat att ge katten något i leksaksväg som är tuggigt men inte möjligt att äta - tuggringar för bäbisar tex.
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

:bow: Kanske en avmaskning skulle hjälpa då.
Det var ett tag sen nu så det kanske inte är omöjligt.
Det ska jag genast ta tag i. Får åka och köpa avmaskningsmedel helt enkelt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp