Bukefalos 28 år!

Hur få katt att sluta äta tuttar?

ika77

Trådstartare
Jag har en katt... En söt sköldpaddsfärgad hona som är 2 år i pingst.
Trulsagosar.jpg

Sen dag 1 då våran bebis föddes för 1,5 år sen har hon käkat tuttar..

Har nog det senaste 1,5 åren slängt över 100 (!) tuttar.
Ja jag skojjar eller överdriver INTE.
Det är 1500 spänn om en tutte kostar 15 kr.:eek:

Såna här hittar jag flera i veckan.
PICT0450.jpg


Att gömma undan alla tuttar för att inte katten inte ska komma åt dem är en omöjlighet.
Kan ju inte ha nappförbud för dottern.

Katten är nämligen så himla klurig så hon vet precis var hon ska hitta dem.
Antingen i dotterns spjälsäng, under sängen el om hon helt enkelt lägger dem nånstans.
Dottern lägger dem lite varstans.
Det räcker att hon ser en tutte. Rusar dit och tar den och sticker in under soffan..
Jag bir så himla arg på detta dumma och onödiga beteende.

Det värsta är att nu har jag märkt att hon sväljer toppen på tutten ( det som saknas på bilden.)
Hon har spytt upp flertal och de sväller i magen kan jag lova..:eek:
Och innan jag kom underfund med vad denna ENORMA grej var hon spydde ut första ggn.:crazy:
Detta kommer bli hennes död.. på ett eller annat sätt.

Jag ger snart bort henne..ärligt..
Eller annat..
det funkar inte längre att upptäcka när man bor mitt i skogen att SHIT vart är alla tuttar.
Och sedan 2 minuter senare böja sig ner och titta in under soffan och där hitta 5-6 söndertuggade. Självklart de enda man vet att man har.Då blir man ganska irriterad.
Jag blir galen.. och är så arg på henne för detta.:crazy:

Förslag nån?
Hypnos.. hjärntvätt...?:D
 
Senast ändrad:
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

det där heter nappar, inte tuttar.. tuttarna sitter på framsidan av bröstkorgen på tjejer och mammor av arten homo sapiens..

antagligen gillar katten smaken av din dotter (saliven dvs)

prova att sätta ett snöre från dotterns byxor till nappen så den alltid "hänger med"
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Nja.. jag vet inte. Skulle tippa på att det är smaken av det gummit som lockar.
För det spelar ingen roll om den är ny eller använd.

Ja tjena du och sätta fast nåt på dottern.:D
Det skulle hon rycka loss fortare än kvickt.

Och kalla det vad man vill.. nappar eller tuttar.
Ett problem är det lik förbaskat.
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

hmm, ja katter är ju svåra att lära men om du lärde dotterna att lägga napparna i en låda och stänga den då? och varje gång hon lägger i en napp i lådan så får honom något hon gillar? lite fruktsallad eller något annat som både är belöning och snällt mot små barns magar och tänder?
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Ja, jag vet inte.. men grejen är att hon ska ha nappar runtomkring sig hela tiden.
De ligger lite överallt.
Jag försöker begränsa dem till hennes rum, och ha dörren stängd upp.
Men har en 6-åring som öppnar hela tiden så den planen sket sig i starten om man säger så..

Detta blir kattens död tror jag.
Antingen kommer den fastna i tarmarna eller så kommer hon säkert kvävas..
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

:rofl:

nappar! inte tuttar. läste rubriken och tänkte att det skulle bli mer logiskt om jag läste texten. men icke. tills jag såg bilden.

nåja, ha inte napparna liggandes överallt? det är kul att bita och gnaga på saker. din kisse behöver förmodligen något att leka/gnaga på.. så försök komma på nått att ersätta napparna med..
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

hmm.. är det ett så stort problem som du skriver i första inlägget kanske du får välja.. napp åt lillen, eller lämna bort katten :( men kanske du känner någon som kan ha kissen tills napp-åldern är över ?
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

hmm.. är det ett så stort problem som du skriver i första inlägget kanske du får välja.. napp åt lillen, eller lämna bort katten :( men kanske du känner någon som kan ha kissen tills napp-åldern är över ?

Ja.. i det läget är jag nog ganska beredd att välja napp åt Lillan faktiskt.
Jag tror inte jag kan få henne att sluta.:crazy:

Och detta har gjort oss till , ja inte ovänner.. hon kommer upp och kelar i knät om man sitter i soffan, men hon misstror mig alltid för att släppa ut henne när jag närmar mig henne gåendes.
Knasiga katta.:D
(Kan ju bero på att hon får vistas ganska mycket ute nu när det är fint väder, och helst vill hon bara ligga inne dygnet runt och gotta sig. Men uteliv ger friska fina katter anser taskiga matte);)
Men vi älskar inte varann direkt längre..
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Jordens enklaste lösning; skippa napparna. Barn behöver inte nappar.
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Min mamma hade flera barn och hon sa samma sak. ;) Var tror du jag fått det ifrån? :D
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Mmm.. har testat den taktiken med ett av mina 3 barn.
Han tog tummen istället.
Högst opraktiskt den dagen jag ville han skulle sluta.
Tummen sitter ju liksom..fast.
Den kan man då rakt inte skicka till tomten..:D
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Nä.. hon hade hittat en till tutte nu idag.
Jag vet inte ens var det är hon går och hämtar dem.
Misstänker att hon har varit uppe på bänken och hämtat den.
:mad::mad::mad:
Får INTE glömma att köpa fler tutt..NAPPAR :D imorrn när jag åker hem från jobbet tror jag minsann.:devil:
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

:rofl::rofl::rofl:
Min katt brukade sno mina hårsnoddar och tugga på dem, så hon fick egna - såna där med en liten metallbit - och när man kastade iväg en så kom hon tillbaks med den och släppte den vid ens fötter för att man skulle slänga iväg den igen :) :rofl:sen gnagde hon på dem och svalde bitar. Hon gillade att tugga på foton oxå :D
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

kleta på något avskräckande på nappen ?
ex tabasco eller något annat starkt, eller beskt..så att det inte blir lika roligt varje gång ?

låter hemskt..men tror katta överlever ;)
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

kleta på något avskräckande på nappen ?
ex tabasco eller något annat starkt, eller beskt..så att det inte blir lika roligt varje gång ?

låter hemskt..men tror katta överlever ;)

Jag tänkte föreslå samma sak. Låt henne bita på några nappar med äckel på, så kanske hon låter bli dotterns nappar sedan.
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Mamma hade samma problem med en katt när syrran var litten. Hon band fast ett band med av tyggade nappar på halsen på honom. Inte hårt, inte i vägen. Bara obehagliga för honom. Botade tog aldrig en napp igen.
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

Mamma hade samma problem med en katt när syrran var litten. Hon band fast ett band med av tyggade nappar på halsen på honom. Inte hårt, inte i vägen. Bara obehagliga för honom. Botade tog aldrig en napp igen.

Låter kanske som det skulle kunna funka.. Men detta är en riktigt bestämd katta så jag tror inte hon nånsin skulle förlåta mig.
Hon tittar snett på mig redan..:D
Kanske skullle testa detta.
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

TS; Om du ska använda det tipset så rekommender jag det där äckelpäcklet som säljs på apoteket för att folk inte ska bita på naglarna. Stopp o väx, tror jag det heter. Smakar URK men syns inte och vad jag minns luktar det inte så konstigt heller. :devil:
 
Sv: Hur få katt att sluta äta tuttar?

TS; Om du ska använda det tipset så rekommender jag det där äckelpäcklet som säljs på apoteket för att folk inte ska bita på naglarna. Stopp o väx, tror jag det heter. Smakar URK men syns inte och vad jag minns luktar det inte så konstigt heller. :devil:

:idea: Det ska jag testa!
Låter som man kan lura henne lite med det eftersom det kanske inte luktar då.
Då kan hon ju aldig veta om det smakar förrän hon har testat.
Ett par ggr... Sen så! :devil::D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp