Hur få till en bra sadel på en shettis som är för fet??

Sv: Hur få till en bra sadel på en shettis som är för fet??

Varför kan inte barnen fortsätta rida barbacka tills hon gått ner lite?

En sådan här:

330203_01.jpg

Som någon annan redan har rek.

Har hon alltid varit lat? Även när hon vägde som hon skulle? Och hur reagerar hon om du bara strycker spöt på henne?

Det finns barbackasadel/barbackapadd även för shetis :) har kollat på den flera gånfger på internet, men då jag har en fungerande sadel när han väl rids har jag inte lagt pengar på det.

Jag har ju shettis själv, och har longerat, kört, tömkört honom även när han vart jätte tjock. dock inte så länge elelr hårt, utan bara kort pass men så han ändå har jobbat och rört på sig.
min är dock inte jätte lat utan gillar att jobba och blir grinig och näst intill ohanterbar när han står för länge.

När man tömkör går man snett bakom hästen - alltså inte direkt bakom då det är osäkert om hästen bråkar/kickar. :)

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste... 2
Svar
28
· Visningar
9 863
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 940
Senast: Ajda
·
Avel Blir inte klok på mitt sto så tänkte skriva av mig lite här och se om nån varit med om något liknande.. 😒 Mitt sto seminerades förra...
Svar
8
· Visningar
3 555
Senast: Lyxzen
·
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
1 735
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka