hur få tillbaka pengar?

vinkelina

Trådstartare
Vad skall man säga. Flyttade hästen till nytt stall vid årsskifter. Nytt konto som stallhyran skall betalas till.

Och här har det blivit ett misstag. Av någon anledning har jag mixat ihop fel konto utan har i stället betalat in två stallhyror till ett annat hästrelaterat företag. är dessutom inga småsummor jag betalar in och summan är nästan 10 gånger större än den som betalas in normalt.

För 4 veckor sedan började de så klart fråga varför jag inte betalt stallhyra och det hela nystades upp. Hittade epostadress till företaget jag betalt in hyran till och jo, de såg att jag betalt fel och skulle återbetala.

Sedan dess har inget hänt. I början på denna vecka kontaktade jag företaget igen, och de sade att de skall betala ut när de hinner

de har nu alltså gått totalt tre månader sedan första felbetalningen, 1 månade sedan jag upptäckte det och inget händer. Inte så kul att ligga ute med så mycket pengar och dessutom press på att betala stallhyran.

tips på vad jag skall göra
 
Sv: hur få tillbaka pengar?

Men om de är medvetna om att de sitter på pengar de inte har rätt till är det väl nästan en polissak?
Jag hade ringt 114 14 och rådfrågat dem åtminstone.
 
Sv: hur få tillbaka pengar?

bosatt i finland så kan inte ringa, men har faktiskt inte tänkt på det som polissak. skulle man kunna fråga banken om råd?
 
Sv: hur få tillbaka pengar?

Men det finns väl poliser i finland också, eller?
Det borde väl om inte annat gå att kontakta dem via deras hemsida?
Banken kan nog inte göra så mycket.
 
Sv: hur få tillbaka pengar?

Hör av dig igen och säg att du verkligen behöver pengarna omedelbart och att du tycker att det tagit orimligt lång tid.

Vid ja, avvakta en vecka.

Nästa gång kräver du pengarna inom en vecka innan du polisanmäler deras förfogande över dina pengar.

Det kan vara läge att spela in samtalen som bekräftar att de erkänner att det inte är deras pengar.
 
Sv: hur få tillbaka pengar?

nops vi har inga poliser här :P (skämt och sido)

har nästan lust att skicka dem en räkning med fet % tillägg på mina pengar. Irriterande då de måste ha sett att pengarna kom in, och dessutom fattat att de inte var till dem då de stod "stallhyra" som meddelande
 
Sv: hur få tillbaka pengar?

nops vi har inga poliser här :P (skämt och sido)

har nästan lust att skicka dem en räkning med fet % tillägg på mina pengar. Irriterande då de måste ha sett att pengarna kom in, och dessutom fattat att de inte var till dem då de stod "stallhyra" som meddelande

Fast väntar man inte in några pengar kanske man heller inte tittar på kontot speciellt frekvent. Däremot håller jag med om att det är dags att ställa krav med konsekvenser om du inte får dem omgående.

Du har ingen rätt att debitera några tillägg då det inte finns något sådant avtal mellan er. Det är ungefär på samma sätt som att du inte kan fakturera inbrottstjuven för sveda och värk, utan det är en fråga för domstolen.
 
Sv: hur få tillbaka pengar?

Kanske är så att de tar det i samma veva som de betalar övriga företagsräkningar i slutet på månaden. Om inga pengar synts till innan slutet på nästa vecka, dvs en vecka in i den nya månaden, hade jag ringt dem, spelat in samtalet och sagt att om jag inte har mina pengar inom en vecka kommer polisen kopplas in. Var också noga med att få med i samtalet ett erkännande från deras sida där de medger att de har en summa pengar från dig de inte är berättigade till.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 178
Senast: Soapbubble
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 149
Juridik & Ekonomi Ber om ursäkt om tråden hamnar fel, detta är min första! Hej! Hamnat i en jobbigt situation. Och jag ville från början skriva avtal...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 245
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 123
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp