Hur får bort Spotify från autostart?

tott

Trådstartare
Använder sällan Spotify och vill öppna den bara då jag behöver. Som det är nu så öppnas den då jag startar datorn. Vill inte ha det så! Hur får jag bort det?

Sv: Hur får bort Spotify från autostart?

Om du tittar nere i höger hörn har du kvar spotify-iconen där? Du kan behöva klicka på den lilla "pilen" där också är för att se hela raden av snabbiconer.
Om du har kvar den där så ligger spotify fortfarande öppet, men om du högerklickar och sedan tar avsluta så bör du bli av med det helt.
Och när du vill öppna det igen så finns det i den vanliga programmenyn fortfarande :)

/Camilla

Öppna Spotify -> Edit uppe i menyn -> Scrolla längst ner och klicka i "don't open automatically".
På Windows 8 administrerar man annars autostart i aktivitetshanteraren (ctrl + alt + del), minns inte hur det är i andra versioner dock.

Öppna Spotify -> Edit uppe i menyn -> Scrolla längst ner och klicka i "don't open automatically".
På Windows 8 administrerar man annars autostart i aktivitetshanteraren (ctrl + alt + del), minns inte hur det är i andra versioner dock.

Tack! Nu är det fixat :-)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I dagsläget betalar jag 95 kronor i månaden för mitt mobilabonnemang. Jag har för mig att det ingår 2 GB mobilsurf, men jag använder... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
4 414
Senast: Kajsalisa
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·
  • Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 293
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Använder Insta i webbläsaren. Vill ta bort en hel chatt men instruktionerna jag hittar funkar inte. Det kommer inte upp nån knapp med...
Svar
2
· Visningar
267
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka