Hur får jag den att ligga stilla?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sarinon
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 854
S

sarinon

Min fråga är enkel, hur får jag lättast skrittäcket att ligga stilla vid ridning?

Red första ridturen med det idag, barbacka (+ eller - ?). Hade problem med att täcket hela tiden gled bakåt samt att det gled över mer på ena sidan.

Är det så det kommer att vara och bara acceptera eller?

Det spelade ingen roll hur lång svansremmen var, det gled lika ändå.

Blir det annat med sadel?

Är det någon som har nåt bra tips för att få det att sitta stilla??

Sv: Hur får jag den att ligga stilla?

Vad är det för märke på täcket? jag har haft bucas och mias skrittäcken och dom har aldrig glidit.

OM DU INTE REDAN HAR EN ELASTISK EXTRAJORD PÅ SÅ KAN DU TESTA MED DE!!
men visst skrittäcken glider mer om man rider barbacka så hoppas att de gär bättre med sadel.....:)

Jag köpte ett skrittäcke på globen(kommer inte ihåg vad affären hette), och det är jättebra!
Sitter perfekt med sadel och även med tömkörningsgjord..
Har aldrig prövat ha skrittäcke barbacka,, meningen är väl att man ska ha sadel :confused:

Har köpt det från Börjes. Kan ju ha med saken att göra. Men tycker att det borde ligga rätt bra ändå.

Jo, det är ju meningen att man ska ha sadel, men jag rider helst barbacka och tänkte samtidigt som jag värmer hästens rumpa värma mina knän...:)

Jag har eller har åtminstone haft (:mad: var nån jävel som snott det tror jag :devil: ) ett ridtäcke från Börjes och det var faktiskt helt ok.
Höll bra mot vätan och låg stilla och bra. Men det glider nog för att det inte sitter fast i sadeln förmodligen.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 912
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när... 2
Svar
33
· Visningar
2 680
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet