Bukefalos 28 år!

hur får jag honom att bli lite knubbigare?

Sv: hur får jag honom att bli lite knubbigare?

Det som är synd tycker jag är att representanterna från foderföretagen alltid smörar in butikspersonalen på just deras foder, det är middagar, resor till åland på "konferens" där det partas större delen av tiden och resten är föredrag om varför just deras foder är mkt bättre än konkurrenterna.
Det blir inte så nyanserat och bara för att personalen på butiken rekomenderar ett visst foder betyder inte det att det fodret är bäst utan det kan bara vara så att de har lagt ut mest pengar för att få synas.

Min erfarenhet är dock att det spelar eg. ingen roll -en del hundar går jättebra på ett visst foder medans andra tunnar ur som 17 och bajsar 10 ggr om dagen.
Jag använde ett foder på min hund som jag slutade med för hon vart alldeles för tunn, en kompis hundar går också ner jättemkt i vikt av det fodret medans en annan kompis hund blir fin i hull och mår jättebra.
Allt är individuellt och som det råkar vara nu så går min hund bäst på Doggy eller robur :crazy:
Inte det mest glamourösa fodret men det är det enda hon inte blir kass i magen på eller ser ut som en speta av.
 
Sv: hur får jag honom att bli lite knubbigare?

Absolut finns det, men jag är less på att det ständigt, med extrem negativ ton, påpekas att det ena fodret är skräpmat (gärna med lite dåliga liknelser också) och det andra är underbart när det inte stämmer.

Jag är övertygad om att det finns foder som klassas som kvalitetsfoder som passar mina hundar, jag fick idag hem ett nytt foder som jag verkligen hoppas att ska fungera då det i alla fall på pappret låter kanonbra.

Det är just själva grejen med att tro att bara för att ens egna hund fungerar jättebra med något visst foder så är det likadant för alla andra hundar också som jag avskyr.

Jo det kan jag förstå.
 

Liknande trådar

Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 415
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej. Vi har en dvärgpudel som jag har lite funderingar om. Han är väldigt mager tycker jag och jag funderar på hur jag ska få upp...
Svar
10
· Visningar
1 127
Senast: Kimz0r
·
L
Träning fysiskt.. vet inte om tråden hamnar rätt nu men känner att jag bara behöver skriva av mig lite och kanske få några råd av kloka...
Svar
16
· Visningar
1 666
Senast: Kika
·
D
Foder & Strö Det är så att min häst har börjat strunta i kraftmaten, och jag misstänker att han kanske är "övermättad" på nåt sätt. Har gett han 500g...
Svar
11
· Visningar
1 294
Senast: Dundret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp