Hur får jag reda på ven som äger en häst?

yokon

Trådstartare
Jag skulle vilja veta hur jag får reda på rätt hästägare, om jag bara har nr på halsen påen travare som står i stallet? De är ingen som tar hand om honom längre och han som sålt honom har inte kommit med regpapper el köpekontrakt.Så vi misstänker att han inte står som ägare;vad gör man och hur.

Sv: Hur får jag reda på ven som äger en häst?

Man tar nr som hästen har på halsen (eller hästens namn) och surfar in på STC och söker med hjälp av siffrorna/namnet rätt på hästen.När man hittat hästen finner man även den rätta ägaren eftersom det är det som är reg på stc hemsida.

Travsport.se -> sök sportinfo -> häst. Fyll i några uppgifter.
DOCK är det inte alla som lägger pengar på att göra ett ägarbyte som syns på STCs hemsida då det kostar nån tusenlapp.

Travsport.se -> sök sportinfo -> häst. Fyll i några uppgifter.
DOCK är det inte alla som lägger pengar på att göra ett ägarbyte som syns på STCs hemsida då det kostar nån tusenlapp.

kostar väl inte? när jag köpte mitt fullblod skrev jag bara ut en lapp från nätet å skicka in... å fullbloden är ju på STC de med..

När vi fick vårt ena kallblodstravarsto 2006 anmälde vi ägarbyte till STC.
Det kostade 525 kronor.

Fullblodet finns inte på st, de finns under svensk galopp och dessa kostar det ingenting att göra ägarskifte på (gjorde åtminstone inte när jag köpte/sålde fullblod för några år sedan). Travarna kostar däremot, tyvärr är de många som på grund av det inte byter även om man är skyldig enligt registreringsreglementet att byta när hästen byter ägare, oavsett vad man ska ha hästen till..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 793
Senast: tanten
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 317
Senast: Pinus
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
18
· Visningar
955
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka