Hur får man i en get en riktigt äcklig medicin?

fejko

Trådstartare
varje dag i en månads tid? Min get ska ha antiinflammatorisk medicin varje dag i en månad. Alla som haft getter vet att de är extremt långsinta och smarta djur som sällan går på samma trick två ggr.
 
Ingivare, lång pinne som en skjutsar in tabletten med så den inte går att spotta ut.
Hade vi till fåren.
 
Mig veterligen är getter oerhört kräsna med maten men att de kan få för sig lustiga saker som att det är gott (snarare kul) att äta stövel. Det jag sett är att de noggrant undersöker varje blad de äter innan de slukar det.
De har en otrolig finmotorik i munnen som motsvarar vad vi gör med fingrarna. Och är nyfikna och undersöker omvärlden. Så allt de gör med munnen är inte "ätande". Men det kan väl vara för att det missförståtts som de fått det ryktet, kanske?
 
Om jag har bitit av moroten vill de inte äta den (äcklig mattesaliv). Likaså om jag matat en annan get innan. Då bara luktar de på maten/handen och grinar illa.

Däremot äter de gärna papper och tuggar på läderprylar.
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
631
Senast: Efwa
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 463
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
739
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 539
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp