Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa bifogad fil 56303 Något sånt här runt balarna lär hålla det mesta borta![]()
Har du sett att det är en katt? Katter brukar inte gilla plast. Jag har plastat in möbler jag velat skydda och de har då fått vara ifred. Kan ju vara något annat djur?För att förtydliga. Vi vet inte vilken katt det är som gör hålen även om jag har starka misstankar, att prata med ägaren är därmed lite vanskligt.
Med tanke på höjden på skadorna så är det garanterat inte fågel och med tanke på avståndet mellan de två 'tassarna' samt formen på hålen så är det genom uteslutningsmetoden katt. Mig veterligen finns inget annat djur med den typen av tunna vassa klorHar du sett att det är en katt? Katter brukar inte gilla plast. Jag har plastat in möbler jag velat skydda och de har då fått vara ifred. Kan ju vara något annat djur?
Vi har fått ett problem i stallet iom att en katt uppenbarligen har upptäckt att det är rejält behagligt att sätta klorna i foderbalarna. Den har nu stämplat hål i fyra balar på ungefär 1 dygn.
Är det någon som har en idé om hur man löser detta. Det är ju inte hållbart att den ska förstöra foder för tusentals kronor varje dag.
Jag adopterade en gatukatt som älskade att klösa i plast. Tror hon hade lärt sig att plast=sopsäckar=mat.Har du sett att det är en katt? Katter brukar inte gilla plast. Jag har plastat in möbler jag velat skydda och de har då fått vara ifred. Kan ju vara något annat djur?
Det är säkert som du säger att hon har varit hungrig och lärt sig att det kan finnas mat i plast. Annars tror jag vad det gäller de här ensilagebalarna att katten gillar att plasten är mycket väl spänd. Skulle den ligga mer lös över något (som med mina möbler) så blir det inget motstånd utan är bara något som far omkring när man klöser på det och det är inte lika roligt. Jag tror att man behöver slänga något över balarna, kan vara ett enkelt tunt nät, bara det inte är spänt. Då blir det bara obehagligt för besökaren.Jag adopterade en gatukatt som älskade att klösa i plast. Tror hon hade lärt sig att plast=sopsäckar=mat.