Hur får man motivation?

Receptlistan i journalen måste inte heller stämma.
Enklast och säkrast är väl att be patienten om en lista som scannas in i journalen.
Målet är att läkemedelslistan i journalen (vilken inte är en "receptlista") stäms av och uppdateras vid varje vårdbesök, även innefattande att ta ställning till att respektive behandling är rimlig, risk för interaktioner, behov av korrigering utifrån t ex försämrad njurfunktion etc. Detta försvåras betydligt av att de flesta vårdinrättningar har olika journalsystem och därför olika läkemedelslistor. En korrekt läkemedelslista är ett ständigt levande dokument. Men nu upplever jag att vi är OT och lämnar tråden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 484
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 548
Senast: fejko
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 039
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 908

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp