Hur får man UT huvudet?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare FTW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 086
Sv: Hur får man UT huvudet?

jag förklarade nog ganska otydligt! :smirk: För mig brukar det bero på; om hästen inte vill böja i bålen så flyttar jag mer på framdelen så att den "kommer in" alltså inte in och ut på volten utan mer skänkelvikning på volten och sedan tillbaka till böjt spår igen. Vill hästen gå med baken innanför flyttar jag mer på den. Oftast så släpper spänningarna när man hittat felet och då kan hästen slappna av och bla länga halsen om den behöver det. Nu blev det förhoppningsvis lite mer tydligt.. :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 528
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 952
Senast: Emuliiaa
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 210
Senast: Pinus
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
11 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Svensk Politik 4
  • Skrotvärde bil

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31