Hur får ni ihop hederspriser?

break_a_leg

Trådstartare
Ni som anordnar tävlingar, hur får ni ihop priser? Kör ni den enkla varianten med startavg tillbaka, raggar ni hederspriser eller köper ni in?

Sv: Hur får ni ihop hederspriser?

Vi kör den enkla varianten och ger tillbaka anmälningsavgiften. Så kan de köpa vad de vill och behöver för pengarna.

Sv: Hur får ni ihop hederspriser?

Vi brukar alltid ha någon som har försäljning på vår tävling och de sponsrar då med priser i den högsta klassen, sedan brukar vi köpa priser av denne (ofta till lite rabbaterat pris).

Ibland raggar vi även priser från lokala handlare och dessa får då reklam via vår hemsida, ryttarmeddelandet samt i högtalare på tävlingsdagen.

Men trots detta är kostnaden för hederspriser den nästa högsta utposten näst efter domararvoden...

Liknande trådar

Dressyr Jo apropå ideella insatser och att ragga hederspriser till tävling, ska vi köra en snabb ”hederspriser jag har gillat att få” fråga... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 698
Senast: Fiorano
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
619
Senast: Freazer
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 449
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka