Hur förbättra tölten? (film)

Sv: Hur förbättra tölten? (film)

jag har en isis så jag vet ju inte hur det ska se ut när man töltar med andra raser men jag tyckte att det såg stelt och konstigt ut, det såg hela tiden ut som att han skulle falla in i traven vilket han också gjorde någon gång. Sen såg han också framtung ut.
jag har också en travare men honom tränar jag inte tölt med, men ibland går han i grisepass innan han ska trava för att han är obalanserad och så, jag tyckte att filmen påminde om hur min går och då tänkte jag fråga om det är bra att dom går så? är bara nyfiken och lite tveksam, men det vore kul om någon förklarade detta lite mer, varför tränar man så?

islandshästarnas tölt tycker jag inte ens liknar travarnas, det är någonting med travarnas framdel som ser så tung ut i tölten.

Men hur länge har ni tränat? tänkte annars att det är många som hakar upp sig på formen men den kommer ju senare när hästen trampar in under sig bättre. så jag tycker att du borde aktivera bakdelen mer och ställa huvet och så:)
 

Liknande trådar

Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 195
Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
1 460
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 583
Islandshäst Jag har ganska nyligen köpt min första islänning, och har så klart lite funderingar på detta med gångarterna. Något helt nytt för en...
Svar
4
· Visningar
2 298
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp