Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast nu gällde det inte att genomföra sina löften vilket precis som @tanten påpekade inte alltid är möjligt att göra. Det jag poängterade var hur man höll en viss linje angående vissa frågor och sedan helt går mot den linjen som t.ex. gällande asyl/flyktingfrågan. Den linje man nu håller i den frågan är något man själv kallade andra rasister och främlingsfientliga för att vilja hålla inför valet 2014.

Nä, det gjorde man inte. Inget av partierna utom SD har eller kommer att ha linjen att asylrätten bara är till för nordiska grannländer, som är tillräckligt lika oss. Det är där rasismen och främlingsfientligheten sitter.
 
Insåg precis att jag kommer att vara bortrest på valdagen. Måste poströsta igen med andra ord.

Får se om det blir läge att skippa returresan, söka jobb och leta bostad istället. 😔
 
Nä, det gjorde man inte. Inget av partierna utom SD har eller kommer att ha linjen att asylrätten bara är till för nordiska grannländer, som är tillräckligt lika oss. Det är där rasismen och främlingsfientligheten sitter.
Man var absolut mot utökade gränskontroller och minskat mottagande för det fanns pengar och resurser för i princip obegränsat mottagande tycktes det.
 
Jo, det också. Men det var aldrig nån som låtsades att det var lätt och smärtfritt. Största delen av Europa byggde redan murar och hängde aldrig på den enda hållbara vägen. Därför är vi idag i en kass situation.
Lätt och smärtfritt har jag inte sagt att man påstått att det skulle vara men man gav definitivt sken av att det inte skulle finnas något behov av att begränsa det eftersom det var av humanitära skäl och det kan man inte säga nej till. Samma humanitära skäl som fanns eller inte fanns tidigare finns fortfarande men det är tydligen möjligt att säga nej även när det finns humanitära skäl och det finns tydligen en maxgräns för vad som är möjligt.
 
Nu kom detta. Taggar inför starten den 22. När jag fick det slog det mig att jag inte fått några valsedlar i brevlådan än. Förra valet gjorde jag mig jobbig, gick ut och köpte frimärke och skickade tillbaka Sverigedemokraternas. :sneaky:
 

Bifogade filer

  • 7A5526D4-2A1C-4ABF-B188-A1C1A0BAE09C.jpeg
    7A5526D4-2A1C-4ABF-B188-A1C1A0BAE09C.jpeg
    179,4 KB · Visningar: 11
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 169
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp