Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej. Löfven kan inget om lagar och grundlagar. Se hur det gick med Transportstyrelsen och alla afghanska ensamkommande.

Jonas kan inte räkna. Han sa att han skulle stoppa vinster i välfärden. Blev ju inget med detta. Hur trodde han att det skulle gå till med sitt futtiga parti. Nu går han till val igen med samma idioti. Tror han att han ska bli största parti
Nä det kan ju inte SD heller. De räknar fel på 30 miljarder. Men det räknas kanske inte?
 
Självklart säger ju jag eftersom jag röstar på dom ;)
Motfrågan från mig blir ju, behöver vi verkligen fler feminister som får bestämma?

Jag röstar inte på F!, om det var så du menade.

Hur tänker du att NMR gör Sverige bättre? Uppriktigt nyfiken, alltså.
Du ska precis rösta på dem i ett demokratiskt val, ett styre de själva vill avskaffa. Hur tänker du kring det?
 
Jag föreslår att vi bryter ut Förintelseförnekande och nazisternas åsikter om demokrati till sin egen tråd eftersom den inte hör hemma i den här tråden.

För att föra tillbaka den till ursprunget @sjoberga jag tror på att staten måste gå in och antingen genom incitament eller nackdelar få svenskar att ändra sitt beteende, särskilt när det gäller frågor som klimatet där det betyder en försämring av levnadsstandarden. Tyvärr. Tänkte lite spontant på när jag läste om att första klass och business klass kostar mer miljömässigt, att man driver fram lagstiftning - ok svårt eftersom Sverige inte själv bygger plan - att flygplan ska byggas med enbart ekonomiplatser.

Visst om man höjer skatterna på flyg så kommer det att bli en klassfråga, enbart de med bättre inkomst kommer att kunna resa på samma sätt som vi gör idag (alltså en reell försämring för många svenskar). Men det kanske är priset vi får betala? Att man flyger vartannat eller vart tredje år i stället för varje år. Att man väljer semestermål i närheten som man kan ta sig till utan flyg. Frågan är om politikerna vågar lägga fram ett så impopulärt förslag. Jag tvivlar.
 
Det är precis vad jag tror också. Vi måste ha modiga politiker som vågar skapa den efterfrågan som behövs och begränsa den efterfrågan som är problematisk.

Det är här demokratin har sina nackdelar. Att den blir populistisk såtillvida att politikerna för att bli omvalda väljer kortsiktiga lösningar. Det finns en anledning till att Sverige har en av de högsta födelsetalen i Europa. Det är att Sverige medvetet skapat ett system som gör det möjligt för kvinnor att gå tillbaka till arbetslivet och en delad föräldraförsäkring som, ja tvingar, pappor att stanna hemma. Jag var för en helt delad föräldraförsäkring men tja, det röstades ner av en majoritet. Så i sann demokratisk anda var det bara att acceptera. Med tanke på den ojämlikhet som fortfarande råder på på arbetsmarknaden och allmänt så tror jag inte att det finns något annat val än tvång.

Ooops, sorry @tanten att jag råkade tagga dig.
 
Det är här demokratin har sina nackdelar. Att den blir populistisk såtillvida att politikerna för att bli omvalda väljer kortsiktiga lösningar. Det finns en anledning till att Sverige har en av de högsta födelsetalen i Europa. Det är att Sverige medvetet skapat ett system som gör det möjligt för kvinnor att gå tillbaka till arbetslivet och en delad föräldraförsäkring som, ja tvingar, pappor att stanna hemma. Jag var för en helt delad föräldraförsäkring men tja, det röstades ner av en majoritet. Så i sann demokratisk anda var det bara att acceptera. Med tanke på den ojämlikhet som fortfarande råder på på arbetsmarknaden och allmänt så tror jag inte att det finns något annat val än tvång.

Ooops, sorry @tanten att jag råkade tagga dig.

Jag vill inte ha tvång. Men delad försäkring är bara tydlig politisk styrning, inte tvång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 162
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp