Hur förbereder ni er för valet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som tänker rösta på SD kanske skall kolla upp hur det ser ut i lokalvalen tydligen lider de brist på kandidater i kommunalvalen o för att förhindra politiska vildar sätter de upp icke valbara kandidater på listorna, så det blir många tomma stolar.
 
Jag tror inte på det sovjetiska som slutmål, som sagt. Men hursomhelst är ju inte det problemet direkt överhängande. Tidigare offentliga och samhällsbärande funktioner har ju tvärtom sålts ut på senare tid.

Och liberal kapitalism presenterar inte tillräckliga politiska åtgärder i miljöfrågan. Tvärtom har miljöfrågan blivit en sorts individuell livsstil för somliga. Vilket inte räcker. Och knappt ens är politik.

Då är vi minst två om det förstnämnda.

Jag tycker liberala idéer har många bättre svar i klimatfrågan än de teser som drivs från vänster. Men ffa tycker jag att alla politiker måste se sitt ansvar och inte skyffla det till vare sig tjänstemän, företagare eller konsumenter. Där finns det i vissa läger en övertro på konsumentmakt. Politiker måste visa vägen genom att ta modiga beslut som kan vara kortsiktigt smärtsamma för olika grupper. Det är politiker som måste styra efterfrågan till en klimatvänligare sådan.

För att hålla i den blåslampan det jag gärna MP i nästa regering.
 
Ni som tänker rösta på SD kanske skall kolla upp hur det ser ut i lokalvalen tydligen lider de brist på kandidater i kommunalvalen o för att förhindra politiska vildar sätter de upp icke valbara kandidater på listorna, så det blir många tomma stolar.

Inte bara ”tydligen” utan helt klart etablerat faktum sen alla år bakåt, inkl nutid år 2018.
 
Stolarna står ju där oavsett om någon sitter i dem eller? :) Jag förstår att man väljer att flyga businessclass och få en mer behaglig resa om man kan när man har ett jobb där man förväntas resa mycket. Man är fräschare när man kommer fram och har bättre utrymme om man behöver jobba under resan. Det finns värre saker att uppröras av.

Ja verkligen....
 
Jag har googlat och letat på hemsidan, men finns bara för min region, inte kommun. Hittade dock tidningsartikel om att de hade svårt att ens få namn till listan här.

Velar förövrigt mellan samma partier, och kommer nog bli dessa två men olika i de olika valen.
V är ju rätt litet ja. Men jag gillade några av deras kandidater till riksdagen. Kommun och region är det betydligt färre av som du säger.

Jag röstar nog på S också, men då i landstinget. Så får jag med alla tre partier jag känner för :rofl::D
 
Ni som tänker rösta på SD kanske skall kolla upp hur det ser ut i lokalvalen tydligen lider de brist på kandidater i kommunalvalen o för att förhindra politiska vildar sätter de upp icke valbara kandidater på listorna, så det blir många tomma stolar.
Ingen risk alls. Här är det namn både på fram o baksida av röstsedeln;). Tänk om alla dessa vanliga människor är rasister som har yrken som tex polis, ekonom, universitetslektor, vårdbiträde, student tandläkare, operatör, markarbetare and you name it :nailbiting:
 
Ingen risk alls. Här är det namn både på fram o baksida av röstsedeln;). Tänk om alla dessa vanliga människor är rasister som har yrken som tex polis, ekonom, universitetslektor, vårdbiträde, student tandläkare, operatör, markarbetare and you name it :nailbiting:
Jag tänkte rösta på en vän, han är lastbilschaufför och står på listan i min kommun.
Trevlig karl, som de flesta vanliga människor. Han har dessutom ett bilintresse och kör dragracing så han är en vettig människa med fötterna i Sörmlandsmylla.
 
V är ju rätt litet ja. Men jag gillade några av deras kandidater till riksdagen. Kommun och region är det betydligt färre av som du säger.

Jag röstar nog på S också, men då i landstinget. Så får jag med alla tre partier jag känner för :rofl::D
Ja för S har ju verkligen bidragit till att göra landet både bra och säkert utan vårdköer, gruppvåldtäkter och bilbränder (som självantänder numera väldigt ofta) :banghead:
Man slutar aldrig att förvånas över människan.
 
Jag tänkte rösta på en vän, han är lastbilschaufför och står på listan i min kommun.
Trevlig karl, som de flesta vanliga människor. Han har dessutom ett bilintresse och kör dragracing så han är en vettig människa med fötterna i Sörmlandsmylla.

Alltså förlåt 😂
Men på riktigt , tolkar jag ditt behov av att framhålla detta, som att du har någon bild av att folk som är helt emot SD tror att merparten av gemene man som röstar på SD är några generellt otrevliga, ovanliga människor som är otrevliga rent allmänt i samhället ?

Jag är förundrad.
 
Ja för S har ju verkligen bidragit till att göra landet både bra och säkert utan vårdköer, gruppvåldtäkter och bilbränder (som självantänder numera väldigt ofta) :banghead:
Man slutar aldrig att förvånas över människan.
Läste nyss att en av regionspolischefera sa att dom beslagtar rekordmånga vapen men ändå syns ingen avmattning i antal skjutningar
 
Ja för S har ju verkligen bidragit till att göra landet både bra och säkert utan vårdköer, gruppvåldtäkter och bilbränder (som självantänder numera väldigt ofta) :banghead:
Man slutar aldrig att förvånas över människan.
Ingen har väl påstått att bilar självantänder?
Men hur ska SD häva det menar du när de vill dra bort kommunbidrag, sänka bidrag osv?

Jag börjar fatta varför så många pratar illa om SD, AFS- röstare osv för ni gör ju inte man ändrar bilden av er, ni fördjupar ju bara fördomarna. Kan ni inte argumentera och diskutera istället?
 
Bland det jag tycker har gjort årets val mer osäkert på riksdagsnivå är klivet till höger som både Alliansen och de rödgröna har tagit, det blir mer oförutsägbart som helhet och den politiska spelplanen är smalare än tidigare. SDs framfart är oroande, men också djupt förutsägbar. Övriga däremot, i många frågor har jag undrat var de rör sig långsiktigt och hur de motiverar det. Det känns som att under de senaste åren har den ideologiska diskussionen ofta fått stå tillbaka för sakfrågor, det är ett problem nu.
 
Jag tänkte rösta på en vän, han är lastbilschaufför och står på listan i min kommun.
Trevlig karl, som de flesta vanliga människor. Han har dessutom ett bilintresse och kör dragracing så han är en vettig människa med fötterna i Sörmlandsmylla.

Förutom att han starkt ogillar att syriska krigsflyktingar får skapa nya liv i denna Sörmlandsmylla. Främlingsfientlighet ingår inte i begreppen ”trevlig karl” och ”vettig”, serru.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det kanske låter fruktansvärt, men jag ska förklara hur jag menar. Så håll i hatten för ett väldigt personligt och blottande inlägg...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 169
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp