Bukefalos 28 år!

O

Osis

hur fort går det i ett tävlingslöp?
hur gammal får en galopphäst vara? :confused:
:banana:Mari :bump:
 
D går fort i ett tävlingslöp.. Hehe, beroende på ålder, klass, underlag, distans osv.

Hästen får starta fr. 2 års ålder och avslutar oftast karriären vid 6-7 år, sker tidigare och senare också, (har ngr 13-14 åringar som löper regelbundet) sen finns det ingen viss ålder då hästen måste avsluta sin karriär.
 
Vad märkligt! Travet är reglerat till 10 år för ston och 12 för hingstar/valacker.. Trodde det var något liknande inom galoppen.
 
Jo, jag tycker det borde vara som inom travet, men så e d icke...
 
Mamma Mia, vad fort :crazy:
Kan då inget om galopp jag, men jösses :D

/Frida

______________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 

Liknande trådar

Gnägg Med en hästapp kan man kolla farten på hästen, alltså Hästigheten! Hur fort går din Häst? Har den eld i baken!? Vad har Brunte för...
2
Svar
38
· Visningar
2 640
Senast: Sryoqwe
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 624
Senast: fio
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 780
Senast: Squie
·
Övr. Katt Hej, jag har tagit hand om en ung vildkatt som är ca 8 månader gammal. Vad jag vet har den levt ute hela ditt liv och aldrig haft någon...
Svar
13
· Visningar
1 203
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp