Hur förvarar ni era schabrak i stallet?

Sv: Hur förvarar ni era schabrak i stallet?

Mina schabrak hänger på byxhängare från Ikea i en garderob.

Ser ut såhär:
_DSC9233.jpg

Gammal bild där hela garderoben syns bättre
CIMG1978.jpg

Åh, vad fint och prydligt du har! :love:

Jag har hästen inackorderad, så jag har bara två sadelhängare, två tränshängare och en egen garderob. Mina schabrak ligger på två hyllor i garderoben, men så har jag bara tre dresyrschabrak och två hopp/allroundschabrak.

kl

Gud så fint många har! Jag visste inte att det var så många som hade hängare till sina schabrak, har aldrig sett det förut. Verkar iallafall sjukt smart om man har platsen till det!

Jag ska kolla upp den där SAMLA-lådan på IKEA, det är nog nåt sånt som jag är ute efter, har tyvärr inte så mycket plats till förvaring som jag skulle önska.

De ligger på en bred hylla så de behöver inte vikas.

Jag skulle däremot vilja ha dem hängande precis som några visar att de har inne i sina garderober. (så frigör jag hyllplanen för annat) Jag har en bra plats för det, men har inte hittat någon bra hängare att sätta upp.
Ni alla som har era hängande: Vad har ni för hängare? Vart har ni köpt dem?

Senast ändrad:

Vilken smart och snygg förvaring! ::love:

Mycket lättare att hitta och ta ut ett man vill ha kan jag tänka mig! Jag har en garderob i stallet där allt skall få plats så jag har mina på hög i en hylla...

Ikea! Det finns flera olika varianter på hängare som passar utmärkt till schabrak på Ikea.
Mina som jag har är byxhängare för garderober.

Ikea! Det finns flera olika varianter på hängare som passar utmärkt till schabrak på Ikea.
Mina som jag har är byxhängare för garderober.

IKEAS hängare passar tyvärr inte på bredden till min plats. De är för breda. Jag har tagit bort ett kylskåp och det är den platsen som finns. Men om det finns liknande hängare fast inte så breda så skulle jag bli glad. Alternativt kan man ju tillverka egna hängare, men jag har inte kommit på nåt bra sätt att bygga på. Om nån har tips på det så släng ut dem!!

Om du vill ha samma stuk som de som har byxhängare från ikea kan du ju bara sätta upp en "pinne" liksom :)

Alltså du tar en planka som passar utrymmet på bredden, sen borrar du hål i där du kan sätta i runda "pinnar" och limmar/skruvar fast, sen är det ju bara hänga på schabraken :D Förklarade jag mig någorlunda bra?

Jag har en smal garderob(satte upp den idag:D) som jag förvarar schabrak,benlindor,benskydd,ländtäcke,transportskydd och salvor,flugspray i:) tyckte själv att det blev bra:p
33162354.jpg

Vart kan man hitta en sådan ställning någonstans? Såg ju helt perfekt ut och vi ska fixa sadelkammare nu så då kanske jag kan lägga in ett önskemål till stallägare :laugh:

Jag har mina i garderob, på byxhängare från Ikea. Fungerar jättebra!

den tvättställningen som equilina har finns inte längre, dock finns det en liknande i vit, inte lika bred dock men räcker och blir över till schabrak i st full.
finns på ikea. kan lägga upp en bild på den kanske.

Jag har mina schabrak i garderob, funkar bra. Vi ska göra om lite i stallet nu så då kanske det blir en annan lösning, vi får se.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 301
Senast: Cambrie
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 637
Senast: Queen
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
9 229
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka