Hur förvarar ni sadelgjordarna?

Inser att min sadelkammare skulle behöva en facelift. Hade många idéer när jag flyttade in men mycke kom av sig när mössen försökte bygga bo i ett av mina täcken :yuck::rage:

Blev akutlösning att packa ner allt i plastbackar och hänga upp på krokar. Har ett jättefult skåp med massa krokar på utsidan där sadelgjordar, tömmar, longergjord mm trängs. Svårast var att få sadelhängarna att hänga kvar på gipsvägg :meh:

@Snurre sätt upp bräder på väggen och sätt sadelhängarna på dem, så blir det stabilare.
20140924_224816_zps620a619c.jpg

Mina hänger avknäppta med insidan ner mot sadlarna (som har skydd). Avskyr när de lämnas knäppta i stropparna. Tar f ö även ur den "lösa" delen av stiglädret och låter den hänga rakt ner när skyddet åker på, gillar inte när de "bockas" inåt av skyddet *inte alls pedantisk* :angel:

Min islandssadel har "packväskeöglor" som jag satt små karbinhakar i. Där hänger jag upp stigbyglarna i gummisnodden.:) Tröttnade på att slå smalbenen blåa när ja bär sadeln och stigbyglarna hänger ner. Har webbers så svårt att hissa upp byglarna och vill ändå inte ha leriga/blöta byglar mot sadeln.

Haha vad söt du är! :love:
Det blev ju alldeles perfekt bra nu :)

Förövrigt tycker jag din sadelkammare ser väldigt fin ut, jag har fått för mig att det skulle vara ett pyttelitet överbelamrat kyffe där man knappt kan vända sig om :o

Du har nog blandat ihop mig o Buck :p Vår sadelkammare som rymmer mig o stallkompisen är nog inte ens 2 kvm... Dörren öppnas dessutom inåt och vi har en hel värdelös vägg med fönster och elskåp på...

Haha vad söt du är! :love:
Det blev ju alldeles perfekt bra nu :)

Förövrigt tycker jag din sadelkammare ser väldigt fin ut, jag har fått för mig att det skulle vara ett pyttelitet överbelamrat kyffe där man knappt kan vända sig om :o
tack :)
6kvm, men är sträng med ordningen och har bara det nödvändigaste där inne, har en hylla i ett annat rum för täcken osv som inte behöver värme. avskyr att behöva klättra över saker så golvet är det dödsstraff att ställa saker på ^_^.

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
654
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
570
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Utrustning Har en häst där sadegjorden hamnar långt bak även när sadeln ligger på plats. Har ni förslag på gjordar som hamnar längre fram fast...
Svar
4
· Visningar
495
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka