Hur funkar det? SMS

Magnum

Trådstartare
Om jag har tre olästa sms och byter telefon(har kontantkort), visst borde väl de smsen kunna läsas i den då?

Jag kan inte använda den telefonen de kom till från början då läsdisplayen slutade fungera, men jag vet att jag fått tre sms eftersom jag såg det på den andra displayen på framsidan, som ju funkar.

Har satt i kortet i en annan telefon men det kommer inga sms.. Inga sms från den skadade telefonen ligger heller kvar, men det hade jag nog räknat med. Men de oöppnade?

Sv: Hur funkar det? SMS

Om du fick dem till den andra telefonen är de registrerade som mottagna hos din operatör och de skickar alltså inte dem till din nya telefon. Operatören ser inte (bryr sig inte) om du läst dem eller ej, bara att de tagits emot.

Senast ändrad:

Nej, är meddelandena väl levererade till en telefon så skickas de inte till en annan, oavsett om du läst dem eller ej.

Men det brukar gå att spara sms på simkortet. Sedan kan du läsa dem på en annan telefon. Med lite bläddrande i instruktionsboken eller genom att titta hur det fungerar på en annan likadan telefon så ska du säkert komma på vilka knappar du ska trycka på, så att du kan spara meddelandena trots att du inte ser något på displayen. En annan variant kan vara att du vidarebefodrar sms:en till ett annat nummer.

Senast ändrad:

Tack för hjälpen!
Lyckligtvis verkar den fungera i omgångar, så till nästa gång vet jag hur jag ska göra.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på... 2
Svar
34
· Visningar
2 255
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 535
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 943
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition del 5
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur