Hur funkar internetuppkopplingen egentligen?

M

MaLu

Lite pinsam fråga men...

Kan man släpa med sig ett modem (adsl) någon annan stans och plugga in i ett telefonjack och få det att funka? :crazy:
 
Sv: Hur funkar internetuppkopplingen egentligen?

Jag är inte helt säker.
Men det kan troligtvis gå, OM det redan finns ADSL i det jacket.
 
Sv: Hur funkar internetuppkopplingen egentligen?

men det sitter liksom i jacket då... :o
 
Sv: Hur funkar internetuppkopplingen egentligen?

ADSL är en överlagrad signal på telefonlinjen. Om den du kommer till har ADSL abbonnemang finns signalen där annars finns den inte. Så det sitter i jacket kan man säga.
 
Sv: Hur funkar internetuppkopplingen egentligen?

Och hur är det med modem då??
 
Sv: Hur funkar internetuppkopplingen egentligen?

Ett "vanligt" modem. Ett sånt som ringer upp ett telefonnummer. Det kan du ta med. Och slår man numret till sin modempool fungerar det även på andra platser. För då tar modemet kontakt med ett annat modem på andra sidan kabeln.
 
Sv: Hur funkar internetuppkopplingen egentligen?

Det där borde man ju ha kunnat räkna ut.. :o

Tack för svaren.

malu
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
368
Senast: Pilot
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
626
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·
  • Artikel
Dagbok I morse.. Idag är det våffeldagen, vilket är dagen jag minns som min kattstammor Tessies födelsedag. Jag ser olika igenkänningsfaktorer...
Svar
0
· Visningar
430
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp